Jag skäms för att jag är så stolt och jag är så stolt för att jag skäms.

31746-186

Det finns saker som gör mig så stolt att mitt uppblåsta ego får helt horribla proportioner i förhållande till verkligheten. Sen finns det saker som gör att jag vill gömma mig under en kall, slemmig vitmossa för att aldrig mer kravla fram igen.


* Jag är stolt över att jag tog mig ifrån min lilla sketna
hemstad i stället för att av ren feghet klistra mig fast vid den blåvita KF-skylten med ett besviket grin i ansiktet.

* Jag skäms väldigt mycket över att jag i fånig ensamhetsdesperation klamrade mig fast vid en vettskrämd pojke en gång i tiden.

* Sen skäms jag då modern kommer på besök och hittar gamla ostkanter och halvöppnade kattmatsburkar i kylskåpet, samt missnöjt tittar ner i min oskrubbade toalett. Då känner jag mig som en dålig flicka och sen skäms jag över att jag känner mig som en dålig flicka just därför. (2000-tal någon?)

* Jag skäms när min moster hittar min blogg och råkar läsa om desperata snuskerier eftersom hon tillhör en annan generation och inte förstår att det delvis är på skoj.

* Jag är väldigt stolt över att jag aldrig sugit på andras genitalier för att komma någon vart i arbetslivet.

* Jag är stolt när jag träffar mina vänner, så otroligt stolt över att de fina människorna vill vara vän med mig.

* Jag skäms när jag är ett deppfetto och efter veckans torftiga GI-intag inte kan sluta gluffsa i mig fat efter fat av allsköns godsaker på gåbortmiddagen.

Men mest av allt var det väldigt pinsamt att skriva ner de här sakerna.

_______________________________________________________________________________________


Kommentarer
Postat av: A

Och jag är stolt över...

ETT: Att du gillar mig
TVÅ: Att jag är smart nog att gilla dig tillbaka
samt
TRE: Att jag inte skäms för överjävlahuvudtaget nånting alls. Inte ens att skriva nåt så smetpersonligt som det här på ett världsomspännande digitalt informationsnät. Det du, bruden.

2006-09-27 @ 15:37:22
Postat av: marla

Ha ha ha! Ride on baby!

2006-09-27 @ 15:43:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback