Gråmackor (med manliga instrument) vi går igång på

Mattemus grovarbetarpresent var utöver blommogrammet med tillhörande choklad, den klart finaste presenten. Den kändes väldigt ärlig. Jag fick ett MMS med följande bild och bildtext:


 31746-765

Min present till dig; en bild på en av mina finaste och farligaste maskiner.

Mattemus* arbetar med betong. Han behärskar manliga instrument. Eller kallas det maskiner? Manliga är de åtminstone. Nåväl: Han är muskulös. Han är snygg. Han är: manlig.

Mattemus använder hela sin maskulina urkraft till att krossa betong. Han är vad vi okunniga ytliga mediemänniskor kallar en "Gråmacka". Han klär sig inte i blåställ, utan hamnar ett snäpp upp på sexighet-skalan: Han klär sig i GRÅSTÄLL. Det tordes säkert få allsköns kvinnor att gå i taket och lämna snigelspår efter sig på all möjlig betong.

Ibland skickar jag fina MMS tillbaka, en gång på en vacker lyftkran, gul som solen. Det är vid sådana tillfällen som vi känner:

- vacker vänskap

- närhet  


och


- samförstånd.


*Tro INTE FÖR EN SEKUND att Mattemus namn uttalas med långt uuuuuuu som i mus. U:et är kort och studsigt. Mattemus [Ma:ttemu:s] är en MAN. Inget annat.

Kommentarer
Postat av: T.

Tänkte just säga det. Lite olyckligt då, att en sådan man heter mus.
Men tack för språklektionen. Musk, must, mumma mustach, Mattemus

2007-03-30 @ 02:17:15
Postat av: gukk

jag fick just reda på att amfetamin/koka heter pigge på pundarskånska. alltså;

pigg, piggare, pigge.

2007-03-30 @ 13:48:26
Postat av: Agata

Som tjej går man ju igång på den där Mattemmmmmuummus.....

2007-03-30 @ 19:25:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback