Mitt ex spelade ihop 300.000

31746-613
Vi hade inte snackat på ett halvår. Igår ringde jag upp honom.

Marla: Hej, hur har du det nu för tiden?
Ex: Jo, det är bra!
Marla: Okej. Är det bra med nya flickan fortfarande?
Ex: Ja, men hon är ju inte så ny längre. 2 år.
Marla: Jo, det är klart.
Ex: Du då?
Marla. Jo, det är bra. Nytt jobb och så. Annars?
Ex:  Jag har spelat ihop lite pengar på nätet. Poker.
Marla: Ja, jag är inte förvånad. Med din hjärna så.
Ex:  300.000 kronor.
Marla: WHAT?
Ex:  Haha! Precis. Jag har köpt en tv. Men har satt in resten på banken. Jag och tjejen ska väl köpa en vräkig lägenhet snart.
Marla. Vad härligt.
Ex:  Måste jobba nu, vi kan väl höras nån dag framöver?
Marla: Okej, vi hörs. Kram
Ex: Kram.

Jag tänker på alla gamblers vars liv slås i spillror, som är dumma nog att tro att de är en av dem, de där übersmarta som konkurrerar ut alla nötter- och drar hem storkovan till slut. Det är deras pengar mitt ex nu har på banken. Det är faktiskt något speciellt med mina ex och
nätpoker. De gillar det.

Jag minns när vi levde på 13.000 kronor i månaden, på bådas studiemedel. I sex år bodde vi i en trea långt ute i förorten och pendlade till plugget. Idag förstår jag inte hur vi fick ihop det. Det blev bättre när jag började jobba, då försörjde jag oss båda. Undrar hur mycket pengar jag la ut på oss? Men jag är inte bitter nu då han har 300.000 kronor på banken. Nej då. Inte bitter alls.


Kommentarer
Postat av: GH

Lite OT, men här är en som tjänat pengar...:
http://www.gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp?d=286&a=322943
På skräp, enligt min mening då!

2007-01-31 @ 10:55:16
Postat av: marla

Resultatet blev ju skräp som kvinna 50+ faktiskt konsumerade så puckad var han ju inte. Dessutom, 50 sidor om dagen, 15-20 omskrivningar på ett år för varje bok, det är ändå lite respekt.

2007-01-31 @ 20:25:45
Postat av: GH

Visst, visst.
Tror vi hamnar i den där kvalitets-fälla-diskussionen snart... Bara för att det säljer är det KANSKE inte bra... Om nu inte "bra" är antalet inhämtade sekiner då.

2007-02-01 @ 11:43:48
Postat av: cavalli

pagine piuttosto informative, piacevoli =) http://www.flryanair.org/cavalli

2007-02-24 @ 23:29:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback