Jag är len som finbetong

31746-642
Här kommer dagens osammanhängande yrväderstankar:

* Min bästa killkompis
Mattemus ligger på soffan och sover. Han är skitsöt. Hähä. Det är min förtjänst att han har den där pjuttenuttiga, rofyllda sömnlooken just nu. Jag är nämligen fantastiskt älskvärd just idag. Han fick bli 5 år för ett slag och lyssna till det rogivande diskmaskinsbrummandet och perkulatorpuffandet medan jag lagade mat till honom. Diskmaskinsbrummande och perkulatorpuffande håller ångest borta. Jag har tänt ljus i hela lägenheten och pysslat om det långa, schletna lilla bakislivet så till den milda grad. Jag har gullegullat, fixat, donat och gjort allt för att han ska känna sig älskad. Det är han värd. Som tur är tippar jag aldrig över, jag har en fantastisk fingertoppskänsla. Det händer aldrig att han börjar vrida på sig av obehag som han ibland gör med Mattemus-förälskade beundrarinnor, det har han sagt.

* Åh. Det är så fint med pojkar som sover.

* Jag måste köpa en dammsugare. Den ska helst se ut och vara som en sportbil från 80-talet. Skitful men kraftfull.

* I veckan var Millish här för att ställa ut sina möbler på möbelmässan. Det var lyxigt att ha henne i stan.

* En gång berättades det om en ettrig vän med fula viskosbrokiga kläder som ligger med hockeykillar och BMW-iranier och gillar att tantfika på NK. Esther replikerade: "Jag hatar henne redan."

* Först förrförra året erkände Dolly Parton offentligt att hon hade inplantat. Det är roligt.

* Dagens visdomsord: "Släpp honom. Du kan inte komma viftandes med det där ex-kortet i all evighet."

* En dag kom Millish pappa hit och skulle hämta Millish och bjuda ut henne på restaurang i Gamla stan. Han var uppklädd i lång överrock och doftade rakvatten. Då blev jag alldeles tårögd för det var så fint.

* På tal om Gamla stan. En annan vän sa idag att han saknade pandabrudarna som hängde på Metropolis. Han saknade gothinslaget i rockkulturen. "Just gothbrudarna kändes mycket kåtare. Det var väldigt inriktat på att ligga. "

* Jag, Esther och Ramona fikade med Mattemus på Mjölkbaren i förmiddags. Jag kom att tänka på att våra flicknamn lät som på film. Fredrik höll inte med. Han tyckte mer att det lät som i en fotodokumentärbok från 60-talets Repherbahn om transsexuella (se bilden).

* Han tycker även att jag ska stanna hemma i kväll så att vi kan skypechatta under Melodifestivalen. Det låter modernt.

* Fredrik har legat däckad i fyra dagar nu. Han är utekåt och surfar runt på www.utsidan.se. Jag kan inte tänka mig något vidrigare än att kolla på hurtfriska Svenne-bananers semesterbilder. Men han verkar nöjd. Snart drar han ut och paddlar kajak i Gore-tex och Haglöfskläder. Jag känner det.

* Jag såg Uffie på Debaser Medis igår. Hon gled in i en marinblå pimpyflick-badrock men vägrade ta av sig den som man trodde att hon skulle göra. Hon blev aldrig den electro-slyna jag ville att hon skulle vara. Jag är besviken.

* Jag är som vanligt i behov av kramar av varierande art. Men jag vill inte ha såna här.

* Jag fick ett meddelande på Skype nyss. Det stod
"Robin Williams är inte tråkig på Svt! Citat "Condoleezza Rice is the whitest black woman ever seen in the US. She makes Oprah look like a crackwhore" Slutcitat."

* Krykan har en seriös period av hemmakatteri och vägrar röra sitt killeras utanför sin radie av 35 kvm. Jag saknar henne. Jag vill drunkna i hennes hysteriskt äkta leende mellan bardiskarna. Jag lider.

* Jag tog just en banan. Fruktgrossisten heter "Fyffes"? Vad fan har hänt med Chiquita? Åh, sånt gör mig irriterad. Det låter som en ful pudel. Med pastellkläder. 

* Idag köpte jag en skjorta. När jag kom hem upptäckte jag att det var en skjorta för gravida. Jag fick sjukt mycket ångest.

/Marla - "Len som finbetong" 

Kommentarer
Postat av: Annaa M

Bananerna hette Fyffes förr. Sen kom Chiquita och dom hade t o m uttalsbeskrivningar i reklamen. Sen kom plötsligt Fyffes tillbaka. Det är väldigt förvirrande. Man vill ju så gärna förstå.

Postat av: marla

Tack för den historiken! Den hjälpte något.

2007-02-12 @ 13:44:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback