I morgon är det rättegång

31746-271
Millish är i stan. I morgon klockan 09.00 ska vi befinna oss i Tingsrätten. Det är rättegång mot
knivmansgrannen.

Jag har försökt att inte tänka på att vi ska sitta ansikte mot ansikte med mannen. Jag la undan papperen så snart de damp ner i brevlådan, men i kväll tog jag fram dem. I kväll känner jag mig rädd.

"Om ni är frånvarande utan giltiga själ kan ni bli skyldiga att betala 2000 kronor. Den som är frånvarande utan giltiga skäl kan också hämtas av polis till rättegången."

Plötsligt blev det där diffusa som jag försökt att inte tänka på -verklighet.

Det står hans namn på papperet. Knivmansgrannen har ett fint namn som gör att man associerar till Lundsberg eller Östermalm. Jag får inte ihop det i mitt huvud.

Jag har mött honom flera gånger. Två gånger på gatan och en gång i den lilla livsmedelsbutiken. Han ser härjad och sammanbiten ut och han sneglar på mig, men inte med en igenkännande blick. Han vet antagligen inte att det var mig han hotade med kniv den där gågnen.

Jag har ringt till åklagaren för att be om att få sitta i ett enskilt rum, där inte han är med. Vi vet ännu inte om det blir så. Det får vi reda på i morgon bitti.

Jag är nervös, Millish är nervös. Vi gick igenom händelsen för första gången sen det hände. Jag fick gåshud.

Önska oss lycka till.


Kommentarer
Postat av: oa igen

lycka till imon... det kommer gå bra, det är ju du! kramar

2006-11-02 @ 22:54:48
Postat av: Ica

Önskar dig (er!!)lycka till med all energi jag kan skicka över!
KRAM

2006-11-02 @ 22:58:42
Postat av: GH

Självklart önskar vi er det bästa!!!
Ni kommer att fixa det här galant - även om det ä en hel fjärilsfabrik i magen på er fram tills lunch imorgon.
KRAM!

2006-11-02 @ 23:01:50
Postat av: Anders

Det kommer att gå bra. Tyck måttligt synd om idioten.

Stor kram till er båda.

/a.

2006-11-03 @ 02:21:45
Postat av: Jason

Lycka till.

2006-11-03 @ 08:45:42
Postat av: majki

Håller tummarna;
-Både för att han får den hjälp han säkerligen behöver
och huvudsakligen för att du ska få en ny, bättre granne som inte jagas med knivar hela jewla tiden.

2006-11-03 @ 11:22:40
Postat av: marla

Tack alla! Ni är rara. Orkar inte blogga om eländet.

För att stilla er nyfikenhet: Han var heeeeeelt dum i huvudet! Psykad idiot i kombination med IQ fiskmås gjorde mig och Millish lite rikare.

Vi åker på Road trip á la Thelma & Louise/Patsy & Edina kust till kust i sommar. Fast vi planerar ett trevligare slut.

2006-11-03 @ 14:53:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback