I kväll rullas det TV-hattar

image746
I kväll blir det till å slå horbootsklackarna i taket och rulla hatt!
 
Mina forna arbetskamrater på samhällsredaktionen har pyntat 450 spänn för att jag ska få gå TV-festen. Är de inte världens bästa människor? Fantastisco!

Det är gala -det är fest -och jag ska dricka som en häst!

Aftonbladets Tv-pris

Här är de nominerade:

(min röstning markerad)

Bästa sportprofil:
Peppe Eng, Peter Jihde, Niklas Wikegård

Bästa kvinnliga tv-personlighet:
Anne Lundberg, Renée Nyberg, Tilde de Paula

Bästa manliga tv-personlighet:
Peter Jihde, Fredrik Lindström, Ingvar Oldsberg

Bästa kvinnliga skådespelerska i tv-program:
Cecilia Frode, Tuva Novotny, Alexandra Rapaport

Bästa manliga skådespelare i tv-program:
Kjell Bergqvist, Johan Glans, Rolf Lassgård

Bästa nyhetsankare:
Bengt Magnusson, Katarina Sandström, Lisbeth Åkerman

Bästa svenska program:
Ett herrans liv, På Spåret, Så ska det låta

Bästa svenska samhällsprogram:
Efterlyst, Insider, Uppdrag Granskning

Bästa svenska barn/ungdomsprogram:
Bolibompa, Evas Funkarprogram, Lasse Majas detektivbyrå

Bästa livsstilsprogram:
Antikrundan, Du är vad du äter, Room Service

Bästa humorprogram:
Hey Baberiba, Parlamentet, Time Out

Bästa dokusåpa:
Big Brother, Bonde söker fru, FC Z

Bästa utländska program:
Greys Anatomy, House, Prison Break


Kommentarer
Postat av: Ica

Imponerad!
Tänk att du ändå har så pass koll på sportprofiler att du tar ställning.
Håller oxå på Wikegård.
Puss

2007-03-21 @ 16:15:51
Postat av: Anonym

å fy fan vilken jävla skitgala..

2007-03-21 @ 16:58:29
Postat av: Hunden

Här är mina i samma ordning:
Peppe Eng
Tilde
Fredrik Lindström
Cecilia Frode (jag är lite kär i henne)
Blankröst
Katarina Sandström (jag är lite kär i henne)
Blankröst
Blankröst
Vet ej
Antikrundan
Hey Baberiba
Bonde söker fru
Blankröst

Postat av: mimi

ha sâ skoj ikväll,jag ska för en gângs skull ocksâ ut ikväll hehe...

2007-03-21 @ 17:52:02
URL: http://puce.blogg.se
Postat av: marla

Ica! Jag snodde en väns röstning på sport och Barnprogram. Inte riktigt mina ämnen, ähm.

Hund: Du är inte kär i Cecilia om du träffat henne irl. Och den som har flest rätt bjuder på alk!

Mimi: I will! Alla jag någonsin jobbat med kommer att vara där typ!

2007-03-21 @ 18:15:08
Postat av: Ica

Okej, jag visste väl att det var nåt lurt på gång...

2007-03-21 @ 21:28:30
Postat av: Ica

Wikegård är en värre ordbajsare än vad du är.
En ganska underhållande artikel: Språka på Wikegårdska
http://www.aftonbladet.se/vss/sport/story/0,2789,782171,00.html
Eller Wikegårds ABC om du hellre vill se honom
http://www.wikegard.se/?page_id=8

2007-03-21 @ 23:03:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback