Fiffig deg, förnedring och vita trasor

image724
Pizza och dansant techno
På fredagen blev det hemgjord salamipizza med chèvre till syrran, Arvid, Nam och Mattemus och det pratades musik, gamla minnen och lyssnades på dansant techno och jag minns att jag kände mig grymt fiffig då jag sprang hem från jobbet och slängde ihop en deg med avancerad jäst och allt och lät degen jäsa i enochenhalv timme medan jag stressade bort till Filmstaden Söder för att se en film om ensamhet i en storstad med Arvid. Vi tyckte att den var sjukt tragisk, Darling-filmen och jag hade nästan lust att gå hem och kasta degen i väggen och ringa återbud till alla som skulle komma och gömma mig under en snygg filt som jag köpt för att det skulle kännas bättre att lipa under en snygg filt än en gammal sunkig skitfilt. I vilket fall som helst så bet jag ihop och förträngde all storstadsångest och garvade lite lätt i stället och vips så var jag på bra humör igen.

Fiffiga degen
Arvid steg innanför dörren och inspekterade lägenheten och jag lyfte på duken för att visa degen och det kändes som värsta trolleri-tricket att jag förberett en jäst deg i en bunke. Man såg att han blev imponerad för han trodde säkert att jag var världens ungkarlskvinna med bara några ruttna gurkor och ihoprullade kaviartubar och makrillkonserver i tomatsås i kylskåpet, men tji fick han. Jag drog bort duken i ett enda ryck och började knåda degmassan som värsta proffset. Jag kom till och med på att jag faktiskt ägde en kavel som jag aldrig använt förut och mjölet yrde och jag kavlade ut pizzabottnen som var helt perfekt medan karlarna samlades runt bordet och iakttog varenda rörelse. Hungriga som djur var dom.

De som går ut jämt
Asmätta drog vi till Pet Sounds på Send in the Clowns-klubben och Arvid mötte upp Koop-Oscar och Stockholms mestaste gay-hetero som jag snackat med någon gång på qx och jag kände igen honom direkt. Han var ju en sån som man sett överallt och tänkt att "Fan han går ju ut jämt" men sen tänkte man efter en gång till och insåg att "okej, det finns en anledning till att jag ser honom ute jämt och det är kanske för att jag är ute jämt?" Det är ju inte så att man har skickat ut krogspioner som tar kort på utelivsfolken och sen står och kartlägger dem med uppspikade bilder hemma på väggen under reklampauserna som värsta psykopaten medan man käkar chips och blir fet och kollar på melodifestivalen tillsammans med sitt livs kärlek direkt.

Röd rosett
En man med en stor rödprickig rosett på tishan designad av Magnus som jobbar med Studio Virtanen fick ett sms. "Snygg rosett" skrev någon tokrolig person och det svarades också med ett tack. Sen var det botten upp med bästa slatten och hopp in i taxi och Oscar var hela tiden sådär världsvan och fixade in oss överallt men egentligen så var han ju världens snällaste och raraste blyging som gått och blivit balltransig på riktigt. Vi drog från Ecco-festen till slut och men glömde Tarek som blev kvar och Oscar som skulle fixa in oss på Teatron ville stressa in oss på en snabb gång, men jag fick vänta på Tarek så vi drog till Berns i stället där jag mötte upp Karin och.. Tillsammans blev vi förnedrade.

Förnedring i Bernskön
Jag trängde mig fram till de röda repen bland credpajsarna och vakten sa för andra gången "Jag känner igen dig, du står på listan eller hur?" precis som förra helgen men jag sa nej fastän jag såklart skulle ha sagt ja och slängt med håret, men så smart var jag inte klockan två på natten minsann, jag trodde jag skulle komma in ändå.

Att som vakten säga "du står på listan eller hur?" är som att ge ett stackars barn en godispåse och sedan rycka tillbaka den. Jag svor när han sa att det bara var att packa ihop och dra iväg till nåt skitställe och jag tänkte att jag får väl maila den där Indiska klubbgubben nån gång då, hate that. Jag gjorde danskaruseller på Norrmalmstorg i stället för att poppa upp tillvaron och blev glad efter fem minuter och tänkte att allt handlar om folken som håller uppe en.

Slinkig silverblus
Igår hoppade jag i en gammal 80-talsglammig slinkig silverblus som Ozzy skulle ha älskat, med axelvaddar och silverskärp i midjan och till det tog jag på mig den kortaste och absolut tajtaste horkjolen jag kunde hitta. Millish tyckte att jag var grymt snygg och jag tänkte att det var bäst att välja att tro på det hon sa och jag tuperade upp värsta babydollfrippan och lackade naglarna med lila lack och matchade med lila läppar och tog några vinglas till och kände mig plötsligt som värsta kitchiga damen.

Drama queen-detet
Millish kom förbi med Michael ju och det dracks röda viner förutom av nykterist-Svante då som fick färgglad lösgotta i stället. Michael var sådär soft på ögonen, de liksom hängde lite halvt över pupillerna fastän han var rätt nykter och jag tänkte att det måste vara den softaste snubben som Millish hittat och han kallade mig drama queen och jag tänkte att han fått helt rätt uppfattning fast jag kanske ska visa honom den softa marla någon gång också.
 
Millish doftade hav och vin och var rufsig i håret och hon log från öra till öra och kramade mig sådär hårt som hon gör ibland och klämde ihop mig så att jag nästan krossades i de starka millish-möbel-målar-armarna.

Lökarjobbare med vit trasa i bakficka
Vi drog till Allmenna Galleriet och där stod Daniel i dörren med en vit trasa i bakfickan och jag undrade vad han egentligen gör där på jobbet, han står mest där och ser glassig och snygg ut och snackar med lösa personer. Bästa trixet har han i alla fall för att fixa lite schyssta folk till stället då man får personliga sms och telefonsamtal om att det är dags att komma och ta en drink med honom och vips så har man fyllt upp lokalen lite till.

Inga inseminerade barn i dem inte
Vi blev utstirrade av två rakryggade söta kulturkvinnor som såg ut att vara trettiosexochenhalv och var sådär petit som man själv aldrig kommer att bli efter att ha krystat fram några inseminerade kottar och gått å blitt lite lagom stabbig i stället. Spolformad. Stirrade på oss gjorde de i alla fall nu medan vi fortfarande var unga och snygga, eller kanske var det mest på Svante de stirrade, han såg så hunkig ut i rocken. Som i matrix nästan.
Toddan DJ:ade och han kollade åt vårt håll hela tiden vilket inte var så himla konsigt och senare såg jag honom på Riche också.

Blaskiga människor och öl
Vid båset i Lilla Baren stod Erik och hängde i oranga brallor och jag tänkte att jag bara love då killar klär sig väldigt utstuderat och allt var skitrevligt ända tills någons ex dök upp och sumpade hela stämningen. Så någon drog hem och vi drog till Spy fastän jag absolut egentligen inte ville men skit samma det var gratis och det blev en halv öl men den var äckligt blaskig och folken likaså. Blaskiga lirare på Spy bar är inte att leka med. Inte alls.

Kåkfararkusses kotte
Och idag blev det godaste söndagsmiddagen i Trånkan med göttigaste förortsmostern som lagat lasagne och pepparkaks-sockerkaka. Min kåkfararkusse hade skaffat kotte och hon var den sockersötaste lilla donnan jag någonsin sett och jag pussade hennes bedårande kinder och sa hennes namn, Allis hette hon. Allis. Trots att jag säkert andades lite bakfylla på henne log hon med världens glittrigaste ögon och jag tänkte att vi kommer att bli grymmaste polarna hon och jag.

Och vännerna de dejtade på Djurgården och snart är det dags igen för en andra dejt och de blir säkert vänner då om det inte slår gnistor om dem.

Det var alles och i natt ska jag försöka sova gott trots att jag producerar tv på andra människors drömmar.

Kommentarer
Postat av: GH

Oj oj oj... Det var ingen dålig "minnes-spya"...!!
Men sammantaget låter det rätt trevligt :-)
Och Marla som värsta pizza-fixarn, du får köpa en svart pizzaracer (BMW)nu också ;-)
Själv lekte jag psykopat, satt i soffan med mitt livs kärlek och kollade på MF, men fet - det blev jag inte!! :-)
Tack för läsningen min vän.

2007-03-12 @ 08:39:23
Postat av: marla

Haha! Var ju tvungen att uppdatera folken med lite helgheter. Harv varit lite för lat för att blogga..
Kram GH!

Postat av: Ache

Hey Trolleritrixerskan vi rör oss i samma kvarter!

2007-03-12 @ 10:56:10
Postat av: GH

Helt rätt. Leva helg istf att blogga - men inte glömma skriva efteråt. Duktig flicka! *Benny Hill-klapp på huvvet* haha

2007-03-12 @ 11:16:15
Postat av: marla

Ache: Upp till bevis på den!
GH: Ibland så!

2007-03-12 @ 11:43:57
URL: http://marla.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback