Den slickar deras ansikten

image716
Varje dag stryker de längs benen. Tv-fabrikens två hundar, en labrador och en tax. Den ene hunden lider av fetma och har en mycket flottig, högblank och korthårig päls.

Alldeles fettig är labradorens päls. Den är så blank att man nästan kan spegla sig i den. Fast det vill man inte eftersom man är livrädd att hundskrället ska skaka på sig så att fettkakorna och flottsörjan ska skvätta rakt i ansiktet och förstöra dagens Helena Rubenstein-makeup. Den andra hunden är en ful liten irriterande tax. Trots att den bara är ett par år gammal ser den ut som en trettio-åring med skabb.

Varje dag gullas det med de äckliga varelserna. Folk blir som galna då de ser den illaluktande saken som knappt kan gå för att han har så korta ben.


Folk skriker "Iiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiih!" och "Aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaah!" då de ser den. Sen sladdrar de runt med hela ansiktet i den lille. I den lilles skabbiga päls.  

En sån ful varelse som får så mycken kärlek!? Det är inte bättre än att man börjar fundera på folks fokus i livet. Tänk om kunde ägna lite av den där kärleken på sina medmänniskor i stället,  vad trevligt vi skulle ha det! Eller nåt. 

I alla fall. Den feta labradoren ägnar hela dagarna åt att äta gamla svindyra mackor ur papperskorgarna, såna som alla unga snygga och lyckade karriärister köpt på Italienaren på Nytorgsgatan. Han går runt runt runt hela dagarna och doppar skallen i företagets ca tjugo papperkorgar. När den fettiga hunden inte hittar något i papperskorgarna brukar han lufsa bort till diskmaskinen och slicka i sig resterna av alla Diet Shop-luncher (som alla köper för att de bantar men som är för äckliga för att äta och därför slängs) ceasardressing och annat från tallrikarna. 

De två vedervärdiga krypen gillar varandra väldigt mycket. Den lille taxen slickar ofta den stora labradorens anusrosett.

Men det rör inte de prudentliga tjejerna så värst mycket, de låter ändå taxen slicka dem i ansiktet.

"Det är ju bara lite pussar!"

Idag påpekade jag att jag såg taxen slicka labradorens röv i morse, då sprang min söta arbetskompis hulkande in på toaletten. Hon ville nästan kräkas men tydligen räckte det att blaska av ansiktet för att vara tillbaka på banan. Ibland är livet snällt mot oss. 

Vänta! Nu var det någon som skrek åt taxen igen!

 "Iiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiih! Vad söt du är snutte-gusse-pusse-gulle-gulll!!!"

Oj vad taxen slickar hennes ansikte.

Kommentarer
Postat av: Joakim

Haha, det finns en anledning till att man ställer sig litet tveksam till hundar alltså. Eller ett par. Men det här är definitivt en av dem. Heil katter liksom.

Postat av: Hunden

Rimjob heter det på internetspråk, att slicka någon i arslet alltså. Jag hade en gammal tjej en gång som gillade att slicka mig i röven och under pungen. Gillade det tills jag kom på hur jävla äckligt det var i och med att vi faktiskt brukade hångla också.

2007-03-07 @ 15:40:38
URL: http://www.hudlivet.wordpress.com
Postat av: marla

Bespara oss snälla Hund! Man kanske inte kan tro det men ibland är jag faktiskt pryd. Så pryd att jag var på väg att radera ditt inlägg. Min mamma läser trots allt den här bloggen.

2007-03-07 @ 15:55:07
URL: http://marla.blogg.se
Postat av: Hunden

Det är ju inte du som har skrivit det, varför radera? Dessutom har nog din mamma också haft konstigt sex någon gång.

2007-03-07 @ 15:59:56
URL: http://www.hudlivet.wordpress.com
Postat av: Donna

Ja hundar är verkligen äckliga.....

2007-03-07 @ 17:12:19
Postat av: tove

Säger bara en sak-anusrosett!!

2007-03-07 @ 17:12:22
Postat av: marla

Ja jag håller mig till Katzentanterierna!

2007-03-07 @ 17:13:52
URL: http://marla.blogg.se
Postat av: Anonym

ha ha ha (torkar kaffet från tangentbordet igen) Ja varför är det så många hundar på arbetplatserna nu förtiden? Varför tar ingen med sig sin katt eller minigris till jobbet? Fan folk tittar ju sneare på en om man kommer med barn än när det springer runt ett pack jyckat på kontoret...

2007-03-08 @ 08:02:41
Postat av: moggi

hunden, du borde testa o tvätta dig, eller gör du inte liknande saker för din kvinna?

f.ö så är hundar riktigt sköna, men att låta dem slicka en i ansiktet gör bara idioter och ickehundägare. Har växt upp med hundar och att slicka varandra på rosen är det minst äckliga de gör...

2007-03-08 @ 08:26:53
Postat av: marla

Gissar att det var Jason som glömde signera inlägget. Det är en fruktansvärd utveckling att det på något sätt ska vara okej att dra med jycken på jobbet varje dag. Jag funderar på att från och med nu bli låtsasallegisk för att slippa de små fula liven.

Min söta arbetskompis är väldigt smart i övrigt men jag håller med, det är väldigt idiotiskt moggi. Det övergår mitt förstånd.


2007-03-08 @ 08:32:52
Postat av: hunden

moggi: Jo då, jag tvättar mig. Analsexfantasterna brukar även tvätta insidan medelst tarmsköljning men det är lite för avancerat för mig. Öh... Tvättar du dig?

2007-03-08 @ 10:54:56
URL: http://www.hudlivet.wordpress.com
Postat av: sanna

Kommer att tänka på en klassresa till Fårö och leken "jag har aldrig" kring en eld på stranden. Slicka röv kom på tal och det var bara en som drack. "Vaddå?" sa han. "Har ni aldrig älskat någon så mycket att ni vill slicka den personen precis överallt....?" Det blev knäpptyst.

2007-03-08 @ 13:47:15
URL: http://www.sannusjka.blogg.se
Postat av: marla

Hund: Jag gillar namnet på din nya blogg "Hudlivet"
Sanna: Ärlighet varar längst.

2007-03-08 @ 22:15:10
URL: http://marla.blogg.se
Postat av: moggi

hunden-> aha, hajjade inte att hon var på insidan o fixade. men då håller jag med om att det är lite äckligt.

2007-03-09 @ 09:08:30
Postat av: hunden

marla: haha... /dyslektikern
moggi: menenmen nej vafan... klart hon inte var på insidan och grejade. där går definitivt min gräns.

2007-03-09 @ 10:48:45
URL: http://www.hundlivet.worpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback