Creddpajsarotrevlighet

image703
Jag mötte en otrevlig man igår.

Skäggig f d bartender: "Har du tråkigt?"

marla: "Nej varför tror du det?"

Skäggig f d bartender: "Du kanske mest vill prata om dig själv?"

marla: "Det har du fått för dig ja.." (ler mot honom)

Skäggig f d bartender: "Du jobbar alltså på Insider?"

marla: "Nej, inte längre."

Skäggig f d bartender: "Men du har gjort?"

marla: "Ja"

Skäggig f d bartender: "Du är bra på att slå in öppna dörrar"

(jag börjar lacka ur)

marla: "Framför allt är jag grym på att producera bra tv, vad kan du?"

(tänkte lägga till "Har hört att du är bra på att blanda drinkar?" men det hade väl varit för mycket).

Skäggig f d bartender: "Du kanske tyckte att jag var väldigt rätt fram nu. Jag är inte så bra på att linda in saker"

marla: "Ja, det kan ju vara bra att linda in saker ibland, det tyder på social kompetens"

Sen luftskålar jag och är trevlig med honom hela kvällen. Loser.

Annars så blir det varken alk eller innercitylife resten av helgen. Nu drar jag till förorten! Vilken befrielse.

Kommentarer
Postat av: majki

Inte riktigt lika befriande när man måste bo här.
...oavsett förort faktiskt.

Postat av: marla

Du kan få betala dyrt och bo i mina lya fem veckor i höst, då blir det nog jobb i Göteborg för mig!

2007-03-03 @ 17:11:09
Postat av: Donna

Haha! Han var ju riktigt rolig. Men det där skötte du snyggt.

2007-03-03 @ 18:32:50
Postat av: marla

Ja Donna, nu när jag läser det igen så var han ju faktiskt ganska rolig. Jag kanske gillar honom ändå.

2007-03-03 @ 18:41:27
Postat av: Mirja

Well, allt jag kan säga är att han vinner stort i längden. Det var synd att han var på det där ganska vresiga humöret i fredags. Men trot eller ej så är vresigheten det jag gillar. Stort hjärta har han där under.

Och vad gäller resten av aftonen kändes den liiiite off. Vi kanske var för hattiga? Jag skyller på starten. Den där upptjackade fd Kayo-bakgrundsdansartanten fuckade opp alltihopa, I just know it.

2007-03-06 @ 13:10:37
Postat av: marla

Jag hade en mastodontförkylning på gång i kroppen, därav min avslagna uppenbarelse. We fix nästa gång.
Oh, vill veta vem hon var tjackisdonnan!

2007-03-06 @ 13:32:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback