Sexism, prassel, politik, förankring, fralla

31746-597
Jag skriver om obetydliga saker jag tänker på. Jag kan lika gärna fortsätta.


Sexism
Sitter i mediefabriken och förundras över könsfördelningen. 95% kvinnor och  5% män. Unga män med posiga kroppar i svarta kläder som glider runt här och är snygga. Mums. Och lite omvänd sexism.

Prassel
Damerna gräver i påsar och svullar godsaker för fulla halsar. Det prasslas här och det prasslas där. Jag reagerar med ett ryck och en kvick hälsovådlig nackvridning. Mina falkögon scannar av lokalen och fixeras vid påsen på en röd sekund. Att höra påsprassel på 100 meters radie p g a ett helvetiskt sötsug känns som en merit i sig. Men det är på tok för irriterande att hela tiden frestas att bryta löftet om lördagsgotta. Finns det pås-missiler? Stop the prassel!

Politik
Diskutera inte politik med mig. Mammas man är politiker, sedemera gråsosse medan mor sitter med i olika politiska nämnder i kommunen. Diskussionerna går varma så snart tillfälle ges, såväl vid matbordet som i tv-soffan när jag helst vill att de ska vara tysta och glo lite sådär lagom iq-befriat. Som det är så skönt att göra ibland. I´m fucking sick of it, helt enkelt.

Irrationella känslor
Känslor med noll förankring i verkligheten är något som jag icket vill befatta mig med! Såna som inte går att sätta fingret på. Där man inte hittar en skurk. Eller ännu värre, när man hittar någon man vill ska vara skurk men de bara är sådär äckligt felfria. Vi gillar inte det.

Och en sak till:

Frallebulle
Hon är skånsk. Hon kallar fralla för frallebulle. Antingen är det en fralla. Eller en bulle. Aldrig, aldrig någonsin en frallebulle.

Kommentarer
Postat av: GH

Ååå vad skönt med en nivå som passade min trötta morgonhjärna!
Äntligen ytligt, typ.

2007-01-25 @ 07:18:19
Postat av: marla

Det är helt sanslöst vad tidigt du är på jobbet för jämnan GH. Själv slog jag rekord i morse, var på jobbet en och en halv timme tidigare. Varför ligga kvar och pressa när man är pigg som en lärka?

2007-01-25 @ 08:30:01
Postat av: GH

Småbarnsförälder du vet...
Uppe vid 5.20 när hon ropar "pappa, pappa, var är min napp..." "Se så, nu sover vi litet till" (=min klocka ringer om en halvtimme, vill gärna dra mig liiite till...)
Men så får man gå hem tidigare medan det fortfarande är litet ljus kvar för pulkaåkning!

2007-01-25 @ 10:11:44
Postat av: marla

Oj. oj. oj, det känns avlägset. Så mycket mer än så har jag inte att bidra med i mitt barnlösa liv. :)Träffar väl en kotte några gånger per år.

2007-01-25 @ 11:59:17
Postat av: GH

Allt har sin tid.
Jag har just nu lyckan att ha både dotter OCH intressant läsning här. Lucky me!

2007-01-25 @ 13:10:39
Postat av: marla

Smickrare där! Kompenserar du för förra veckans frånvaro? Hehe

2007-01-25 @ 13:40:47
Postat av: GH

Nja, det är inte *alltid* det finns nåt att säga.
Jo, och det var lite mkt förut - hann mest med att skumma och inte mkt mer.

2007-01-25 @ 14:02:38
Postat av: GH

Snart dags å dra hem.
För idag.
Dags å bränna lite lön tycker jag.
Natti.

2007-01-25 @ 18:46:49
Postat av: marla

Själv sitter jag kvar i mediefabriken, så går det när man lagt ner för mycket till på bloggandet.

Natt.

2007-01-25 @ 19:11:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback