Senil dement light

31746-586
Jag är väldigt väldigt tankspridd. Men var inte arg på mig för det! Det beror bara på att det i min hjärna förekommer något bra.

Antingen så författar jag den där boken som jag drömmer om att skriva, eller så har jag drunknat i musik eller så eller så romantiserar jag om okända människors liv  eller dagdrömmer om kärlek. Vad skulle möjligtvis kunna vara negativt med det? På sin höjd att jag dyker upp en timme sent för att jag irrat runt i storstadsmyllret, eller att jag inte tog med mig den gemensamt inhandlade presenten till middagen.

I fredags när jag skulle ta bussen till Stora Essingen dagdrömde jag med musik i lurarna och upptäckte aningen för sent att bussen nått slutstationen, stått still i ett antal minuter med mig längst bak och vänt tillbaka till Lilla Essingen. På Primusgatan ryckte jag till och insåg att något var fel. Det resulterade i att jag fick stå och frysa i tjugo minter i väntan på nästa buss. Ofta drabbar dagdrömmerierna bara mig själv, okej?

Min tankspriddhet beror även på att jag har tråkfilter: Prata om sport och bilar och jag lägger dövörat till. Detaljerad information om saker som händer i framtiden är väldigt trist, precis som praktiska detaljer i nöjes-sammanhang. Vägbeskrivningar är totalt ointressant. Ring och beskriv hur jag tar mig från punkt A till punkt B två timmar innan- och det går in genom ena örat och ut genom andra. Ring hellre på vägen dit och jag lyssnar medan jag går.

Få se nu... Undrar om det var något speciellt jag tänkte på att jag glömt.

Kommentarer
Postat av: nicke.

Näää, så tanksprid ä du väl inte... Du har nog bara otur när du tänker... ;)

2007-01-28 @ 20:32:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback