Sabotage-kvinnan bakom brottet

31746-528
Det var ingen gärningsman, utan en gärningskvinna som begick
det hänsynslösa dådet i en av marlas böcker på nyårsaftonen.

Kvinnan figurerar sedan tidigare i marlabloggen under pseudomymen "Claire Wikholm" och ingår i ett topphemligt ultrafeministiskt nätverk. Redan två dagar efter brottet kom det in ett mycket intressant tips från signaturen "T" som polisen misstänker är marlas gamla pluggpolare. Den tipsaren visade sig alltså ha rätt, det är den rödhåriga journalisten som klottrat i boken "The Game" av Niel Strauss.

Frågan vi alla ställer oss idag är: Varför tog Blacken (t h på bilden) på sig skulden när Claire Wikholm i själva verket är kvinnan bakom pennan? Polisen misstänker att de två fyllskallarna antingen är kumpaner, eller att Blacken är huvudmannen bakom brottet och anlitat Claire Wikholm som målvakt.
 
Enligt en anonym källa ligger även någon av dessa tre personer bakom en långsam bestialisk tortyr av marlas räv, som idag saknar tass.

Utredningen pågår fortfarande och i morgon görs en teknisk undersökning av brottsplatsen. Senare i veckan kommer resultaten från SKL (Statens Kriminaltekniska laboratorium) i Linköping som ska undersöka om gärningskvinnan efterlämnat DNA på boken och räven, allt för att kunna binda henne till brottet. Om så är fallet väcks åtal inom kort. Kvinnan kommer då att anhållas och riskerar att sättas i karantän i marlas källarförråd, där hon endast kommer att ha tillgång till Röda Korsets sjukvårdslåda, marlas gamla avlagda kläder, Försvarets konserver, Scouternas överlevnadskit och några sketna utskrifter från marlas blogg. Mer information kommer inom kort.

Kommentarer
Postat av: marla

Senaste nytt:
En skolfröken har visat vara intresserad av en dejt med Blacken, ett mycket tydligt tecken på vad vi kallar Stockholm-syndromet* där kvinnor dras till kriminella och farliga män.



*Stockholmsyndromet är ett uttryck som myntades i samband med Clark Olofsons bankrån där kvinnor blev förälskade i gärningsmannen.

2007-01-05 @ 00:06:26
Postat av: Anna-Maria Carnhede

Sex-attack mot tv-profil på nyårsafton

Marlene, 29: "Jag känner mig helt kränkt"

Ingress:
Den glada kändiselitfesten på nyårsafton slutade i katastrof.
Inför ögonen på glada nyårsfirare begick gärningsmannen sex-attacken - i värdinnans eget sovrum.
- Jag känner att jag inte kan lita på någon längre, säger Marlene, 29.

Brödtext:
Det hade varit ett tufft år och Marlene, 29, som bland annat har figuerat i tv3:s "Insider", tog därför ett beslut: nyårsafton 2006 skulle bli slutet på det tråkiga och för alltid kommas ihåg som årets roligaste dag.

"Tog en risk"
I god tid informerade hon sina bästa vänner om spektaklet som skulle äga rum i hennes för egna pengar inhandlade lägenhet på söder i Stockholm.
- Jag visste hela tiden att jag tog en risk, men det var så viktigt för mig att få avsluta 2006 på rätt sätt och dessutom litar jag ju på mina vännen, säger hon.

Krigszon
Det skulle hon inte ha gjort. När hon nyvaken och med ögonpåsar tunga som taxar steg upp på morgonen trodde hon inte sina ögon: hennes annars så prydliga lägenhet hade förvandlats till en krigszon:
- Det var kaos överallt. En kvinna som sa att hon ser ut som en kändis hade hällt rödvin på golvet, och på mattan och luften gick knappt att andas för alla spritångorna, säger Marlene.

Kapad tass
Nästa chock kom som en nyårsraket i ansiktet på 29-åringen: på soffan låg hennes älskade räv - utan tass. Och när hon gick in i sovrummet igen upptäckte hon att någon hade saboterat hennes sexbok av Neil Straus. På en av boksidorna hade gärningsmannan med ilsket bläck klottrat: "LÅT INTE DOM JÄVLARNA TA DIG" /B.
Boken, som från feministiskt håll har överösts av kritik, var helt förstörd:
- Jag trodde att jag kunde lita på mina vänner, men så händer något sånt här. Jag känner mig helt förkrossad. Och vem vill göra så mot ett djur som inte ens kan försvara sig?.

Röriga misstankar
Tipsen har de närmaste dagarna strömmat in till bloggen, men sent på torsdagskvällen var det fortfarande oklart vem eller vilka som låg bakom dåden.
Två huvudmisstänkta hade dock dykt upp, var och en bakom mystiska pseudonymer.
Den ena av de misstänkta går under namnet "Blacken" och har själv erkänt sig skyldig till sexattacken.
Men vad som förbryllar utredarna är att ytterligare en person - en uttalad radikalfeminist som listigt döljer sig bakom namnet "Claire Wikholm" - också tar på sig ansvaret. Motivet till dådet var enligt hennes blogginlägg under torsdagen enkelt:
- Allt gott i världen kommer från mig, skriver hon.
Marlene säger själv att hon inte kan få någon egentlig ro förrän sanningen har kommit fram:
- Jag försöker rensa huvudet på tanken på hämnd, men det är svårt, säger hon.

2007-01-05 @ 00:59:06
Postat av: Anna-Maria Carnhedes chef Olle Sjövarg

... beklagar de 24 000 stavfelen i texten.

2007-01-05 @ 01:05:35
Postat av: marla

AHAHAHAHAHAHAHAAA! Anna-Maria, du är störd på riktigt! Hahaha! Du vann just priset för århundadets bästa marlabloggskommentar!

Puss

2007-01-05 @ 08:05:24
Postat av: Miss Kry

Hahahahahahahahahahaaaaa!!!!

F.ö. är den där räven en jävla pussy tease. Höll på att ragga svansen av sig på mig. Men när jag kände mig uppvärmd och villig, upptäckte jag att det mest handlade om snack och lite om verkstad.
Min gissning är att han fortfarande är oskuld och sparar sig till Millish - den rätta. Tönt.

2007-01-05 @ 11:50:49
Postat av: marla

Du skall icket skända de döa, Mary Kry! Skämmes på sä! :D

2007-01-05 @ 12:06:05
Postat av: GH

Anna-Maria,
jag bockar och bugar! Snyggt jobbat.

2007-01-05 @ 14:09:43
Postat av: Anna-Maria

Vem är GH?

2007-01-05 @ 22:40:15
Postat av: GH

Marla, vem är GH???

2007-01-08 @ 11:55:21
Postat av: marla

Det undrar alla!

2007-01-08 @ 20:08:42
Postat av: Karl

Här händer det grejer minsann!
Har inte varit inne och läst på några dagar, oerhört underhållande att följa händelserna i svallet av den pråm till nyårsfest som passerade din lägenhet!

see ya torsdag bejbi!

2007-01-09 @ 19:58:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback