Minusgrader ger oönskade konsekvenser

31746-567
Vinterjackor looks like shit.

Det nollgradiga vädret har gjort sitt och kommer inte åter förrän i april. Dags att fälla en tår och hänga av sig den fina cleana svarta kappan. I stället för att ta på sig något minimalt och kroppsnära är det dags känna sig som en övergödd bulldog i ett antal månader. Det är visuellt omöjligt att vara snygg i en vinterjacka. Men jag känner mig för gammal för att frysa arslet av mig enbart för snyggmans skull. Nej, dags att tulta omkring i något obekvämt storbrokigt second hand-skit med ihopklumpat foder eller glida omkring i småstadsbrud-mundering a la Vero Moda, eller köra på sportstilen och tjacka jacka på Stadium, eller vara lite lagom veggo och dra på sig sin parkas, eller Fjällrävendunet- michelingubbarnas våta dröm. Eller så får man sno en Canadian Goose från någon förortssnubbe eller varför inte bryta sig in på slottet och lägga lovikavantarna på prinsessan Madeleines avlagda från vintern 2005.

ELLER: Varför inte köra på 95% av innerstadsgrabbarnas look de senaste tre åren: En blekt militärgrön "Fjällräven Grenland jacket", eller en blekt militärgrön längre jacka med kedja i nacken, eller varför inte jackan som jag såg tio snubbar bära på promenaden från Söder till Östermalm i morse: En blekt militärgrön jacka med frackslits över mansarlset.

Jag säger det igen. Inte arsle. Inte blekt militärgrön. Nej: Vinterjackor looks like shit.

Kommentarer
Postat av: AI

Vafan? En sån jacka har ju jag!

2007-01-19 @ 22:11:08
Postat av: marla

AI: Det är för att du bor i innerstaden och inte tillhör en minoritet eller subkultur. :)

2007-01-20 @ 10:31:09
Postat av: AI

Från och med nu får bli Ben Sherman-rocken..

2007-01-21 @ 20:37:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback