Jag är trist och tråkig

31746-573
Jag har tappat lusten till att gå ut. Men framför tappat lusten till att dricka alkohol. Två månader har gått och jag njuter av göra ingenting på fritiden. Vill helst bara rulta omring i nattlinne här hemma helt osminkad och lyssna på Carla Brunis hesa franska.

Jag har vänt ryggen åt krogen. Man kan säga att jag gått och blivit- som de så fint kallar det- "skötsam". Att inte gå ut och dricka alkohol associerar jag automatiskt och mot min vilja till ett antal adjektiv.

meningslös
asocial
svensson
trist
tråkig


Ändå mår jag så bra.


Kommentarer
Postat av: Jerk

hmm..samma för mig..men också pank..

Postat av: mimi

jag har mycket roligare utan alkohol, man behöver inte vara trâkig bara för att man föredrar coca-cola. Fast det är klart, i sverige anses man som VÄLDIGT trâkig när man inte vill dricka... det är synd :).

2007-01-20 @ 03:05:49
Postat av: marla

Det kan ju vara en bidragande orsak ja Jerk.

Mimi: Folk som inte dricker kan ju vara tråkiga, det kan man ju inte sticka under stol med. Åtminstone delar de inte samma intresse som övriga befolkningen.

Just nu kan jag tänka mig att gå ut och träffa em kompis men utan att bli full. Jag vill inte bli full och bakis längre!

2007-01-20 @ 10:37:17
Postat av: Karl

varför känns det som att Magnus Ugglas - Dansar aldrig nykter - är en devis som du tagit till dig Marla?

Läste Johan Åkessons chat om billig öl och bra club på dn.se.
Kom då över detta guldkorn! haha!
Jossan:    - Alltså, jag hajar inte varför ni e så dissiga mot Stureplan. Vi har ju grymt kul på Köket, Hotellet, Laroy m fl. Men okej, om vi ska till en annan stadsdel men vill ha samma stil, vart ska vi gå då?
Johan Åkesson:    - Hemmafest i Danderyd?

2007-01-20 @ 10:59:48
Postat av: marla

Karl, vi ska danska nyktra ihop! Det gör jag visst: Senast på Cry Cry Christmas på Street då The Sweptaways och Magnus Carlsson uppträdde. Sen ställde sig Carlsson i DJ-båset och bjöd på himmleskt bra musik och marlan were dancing aaaaall night looong med bara en coka i handen.

2007-01-20 @ 11:04:21
Postat av: Karl

Det finns nätter då Fantomen lämnar djungeln och går på stadens gator som en vanlig man. Även en blind höna kan hitta ett korn....
mao - så klart att det händer! Ta bilen till klubben!

2007-01-20 @ 11:28:04
Postat av: marla

Åh Karl, my love! Låt oss hatälska käcka ordspråk tillsammans! Den orange Bubblan är för länge sedan såld. Men jag får köra det gamla beprövade penicillin-tricket i kväll.

2007-01-20 @ 11:44:22
Postat av: vilse

du kanske kan lära mig?

2007-01-20 @ 13:15:26
URL: http://vilsemedvilje.blogg.se
Postat av: Nicke!!

Varför måste livet rusa i 200 jämt.?? Myror i brallan??

2007-01-20 @ 15:21:38
Postat av: marla

Det måste det inte Nicke men det som är problemet, livet är som en drog! Svårt att softa då det erbjuder så grymma grejor hela tiden..

Jag är fel person att lära dig det, Vilsetypen. Men välkommen till min blogg. :)

2007-01-20 @ 17:01:33
Postat av: The Rose

Vid min hemkomst efter jul beslöt jag mig för att starta ett nytt liv, "jag ska bli introvert" berättade jag för mina vänner. Som förväntat, kom det en del protester och tom hot om en intervention. Men nu kommer det fram fler och fler som också valt samma väg som jag. Det har visst blivit en trend att sitta hemma o uggla, o jag som trodde jag var originell!

2007-01-21 @ 19:41:13
Postat av: marla

Rose: Jag är introvert i hela min stjärt!

Jag nöjer mig inte med att befinna mig i ett visst sinnestillstånd, jag gillar ju att hitta förklaringar till allt. Letar fortfarande febrilt! Svaret kanske är så enkelt som årstiden?

2007-01-21 @ 20:32:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback