Det sticker till i hjärtat när man gör bort sig


Jag sitter mitt i ett kontorslandskap i en väldigt stor mediefabrik. Det är väl sisådär 50 personer som sitter och jobbar i tysthet. Eftersom första dagen på nya jobbet började väldigt soft och inkännande, så får jag den briljanta idén att lyssna till lite ljuv musik i mina lurar medan jag jobbar. 

Jag drar igång det vackra stycket Y Control (Faint Remix) - Yeah Yeah Yeahs på högsta volym. Tycker att det låter väldigt svagt i lurarna. 

Helt plötsligt vänder sig 50 personer om och ler väldigt stort mot den nya lilla okända medarbetaren- det vill säga mig. 

Det är då jag inser att sladden till mina lurar inte är i-pluggad. 

Jag blev väldigt, väldigt röd. Men jag  tror att jag lättade lite på stämningen genom att ställa mig upp och skrika:
 
-Oj förlåt allihopa, jag visste inte att inte mina lurar var i! Marla heter jag. Kan för övrigt rekommendera låten "Y Control" med "Yeah Yeah Yeahs" Ja! Som sagt.... Bra låt det där."
 


Kommentarer
Postat av: gukk

jag önskar verkligen att jag skulle kunna göra detsamma på min arbetsplats men maskinerna ylar så högt.

2007-01-02 @ 17:54:23
Postat av: marla

Jag lider verkligen med dig kära vän, men nu var det ju faktiskt inte det som var poängen. Haha!

2007-01-02 @ 19:37:36
Postat av: Jasom

snyggt jobbat, bra räddning.
Vill veta mer om det där jobbet sen.

2007-01-03 @ 18:11:29
Postat av: marla

Apselut. Noting much to tell än så länge men.. Ligger hemma med magsjuka. :(

2007-01-03 @ 18:17:42
Postat av: GH

Gokväll vännen!
Oj oj, magsjuka, urk... Stackare!
Du får krya på dig och tänka tillbaka på vad som verkade vara en härlig nyår sålänge.
Men det var en skön grej att göra på nya jobbet - så rätt du gjorde - inte många som gjort så dock, tror jag....

2007-01-03 @ 18:31:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback