VAD.HÅLL.NI.PÅ.MÄ?

31746-679
Marla &
Sofia

Bara några minuter efter att den här bilden togs fick vi en avhyvling som hette duga. Vi, de små flickebarnen bannades, tumult uppstod och det skreks för fulla halsar. Efter det- tystnad. Och utegångsförbud.

Vi hade kommit på den eminenta idén att sälja ut våra leksaker för hela 50 öre styck. Hela kvarterets ungar vallfärdade till vårt lilla leksaks-stånd på Brunnevägen. Stämningen var på topp ända tills våra föräldrar kom springandes.

Föräldrar: "VAD.HÅLL.NI.PÅ.MÄ?"

Marla & Sofia: "Äh....?"

Föräldrar "Håll ni på å sälja ut alla era leksaker? Än´t ni klok ä?"

Marla & Sofia: "Jamän...?"

Föräldrar: "Hur mycke ha ni hunne sälja egentligen?"

Marla & Sofia: "Ja, kanske hälftn... Vi ha tjäna ihop nåra tielappar"

Föräldrar: "Nu gå ni genast iväg och ring på hos fölk och köp tillbaks leksakera. Där med BASTA!"

Marla & Sofia med skamsna miner "Kej...."

Det var pinsamt att knacka dörr. Speciellt pinsamt var det att köpa tillbaka den virkade Barbie-hatten av kvarterets ballaste unge. Efteråt sprang jag hem och slängde mig på sängen och bölade som en gris. Nu skulle jag inte få gå ut på en vecka.

Kommentarer
Postat av: Annaa M

Åh om mina flickor ändå skulle vilja sätta sig vid ett bord ute på gatan och sälja av sitt överflöd som ligger magasinerat på vinden! Jag skulle hoppa dansa och jubla och ge dem fina belöningar!

Var det priset eller själva tilltaget de blev så arga på???

Postat av: vilse

men gud så fint av er.

2007-02-22 @ 23:49:44
URL: http://vilsemedvilje.blogg.se
Postat av: marla

Tilltaget, att sälja ut dyra leksaker för ingenting typ. Men så hade jag stränga föräldrar också.

2007-02-23 @ 08:00:54
Postat av: majki

Ni hade väl kallt räknat med att päronen skulle köpa er nya leksaker sedan, right?

2007-02-23 @ 08:02:27
URL: http://arglitenman.blogg.se
Postat av: marla

Hahaha, nu har du lyssnat för mycket på Mattemus jidder om att vi växt upp på gräddhyllan Majki. Nej, vi tänkte inte så långt. Vi var bara less på leksakerna.

2007-02-23 @ 08:06:28
Postat av: majki

Nänänä... jag tänkte bara på barnslig planering, vilken sällan saknar cynisk logik.

Föressten, ni missade väl inte "gör-det-själv"-grinen igår va?

http://olydig.blogspot.com/

2007-02-23 @ 08:14:47
URL: http://arglitenman.blogg.se
Postat av: mimi

Stackare :). Jag tycker det var en bra idé av er, ni visade ju framâtanda. Jättesöt bild avr edt ocksâ, fâr mig att minnas....

2007-02-24 @ 03:06:48
URL: http://puce.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback