Slöddra. Husmus på speed. Ansiktsveck. Katedertorr. Tantpampigt. Fuktdusch. Gittan, 56.

31746-648
Bild: Googlade på "Gittan".

Status i torsdags, blipp-blipp:
Stekte oxfilé till Millish. Drack nytt favoritvin: Chilensk Merlot vid namn "Mont Gras". Har varit nykter halvtrist hemmakatzentante i två månader vilket gör att jag slöddrar och blir helt sne av två glas vin. Ringde och väckte en vän klockan ett på natten. Osmidigt. Raglade hem och pratade med mig själv. Sinnesjukt.

Status i lördags:
Hemma fram till 23.00 innan jag drog på Spyan. Skypechattade med Fredrik under melodifestivalen. Modernt. Vi tyckte:
- Att det var väldigt mycket Bosnien Herzegovina över Svante Turesson och Anne-Lie Rydés framträdande.
- Att Marie Lindberg hade utstrålning som en katedertorr pekpinne utan scenvana.
- Att Regina Lund verkligen hade lyckats bra med mixen av  Madonna, Fuglesang, Bollibompa och Bananer i Pyjamas.

Status söndag:
Slackade runt på tre olika kaféer med femtio olika polare, drack sex koppar kaffe vilket fick mig att pladdra och rycka nervöst som en husmus på speed, samt shoppa alldeles för mycket galna kläder som antagligen kommer att hamna längst inne i garderoben efter en användning.

Tisdag, blipp blipp:
Blir bjuden på bio i morgon. Jag föreslog filmen Darling. Surfade in och kollade på
trailern. Vad ska han tro? Det var den sämsta skit jag sett. Som trailer alltså. ( Gav faschinerade Göteborgare en film om Stureplanslivet pris som "bästa film" på Göteborgs filmfestival?) Ringde nyss upp och sa att jag ångrat mig. Föreslog Hello miss Sunshine i stället. Hoppas.

Status för en timme sen:
Skämdes som ett djur. Hade fått en frrrrrrrrrrruktansvärd låt på hjärnan, fråga mig inte varifrån den kom. Jag lyssnar inte på kommersiell radio.

Om du tror på det första ögonblicket
Om du vågar lita på det
Då finns det ingen anledning att gå ensam härifrån
Tänk på det som hänt mellan oss ikväll

Om du vågar lita på vad du känner
Om du säkert vet att det är så
Då får du inte tveka, du kan inte bara gå
Efter vad som hänt mellan oss ikväll

Snart tystnar musiken
Vi kan gå långsamt genom stan
Vi kan stanna till ibland
Vi kan drunkna i varann
Och om sanningen skall fram,
Jag vill att vi skall älska, inatt

Det finns tillfällen i livet,
Som aldrig kommer igen
Man känner det på sig,
Av nån anledning vet man att det är så

Snart tystnar musiken
Vi kan gå långsamt genom stan
Vi kan stanna till ibland
Vi kan drunkna i varann
Och om sanningen skall fram,
Jag vill att vi skall älska,

Jag vill att vi skall älska, inatt

"Jag vill att vi ska älska i natt." Varför tänker jag på Gittan, 56 i leopard när jag hör den meningen? Brr. Egentligen är det någonstans ett vidrigt under. Att Ledin lyckades få det  mesigt och tantpampigt på samma gång.

Status just nu:
Vi löser allt-mentaliteten har svävat som en skön fuktdusch över redaktionen i sex veckor. Ungefär som i fruktdisken i Östermalmshallen. Nu ser medarbetarna mer ut som på socialdemokraternas valvaka. Bekymrade ansiktsveck, illaluktande svettningar, flackande blickar. Själv funderar jag på att gnaga av mig min västra arm. Hur ska det gå?

Kommentarer
Postat av: GH

Darling! Ja, du alltså, inte filmen...
Var på den i lördags istf MF-06 - det var bättre. Men inte mycket.
Jo, trailern var kanske inte bra, men 50% av de repliker i filmen som jag tyckte var roliga var nog med i trailern. Men så har jag lite lustig humor kanske...
Är (generellt sett) kanske lite intresserad av välklädda tjejer, men det är väl för att jag inte känner/umgås med några. Så istället odlar jag fördomen att merparten av dem säkert är lika knasiga som tjejen i filmen, varför jag fick både rysning och log åt hur naiv och dumma säkert många är i vårt samhälle (läs: storstadsbrats, eller vad det kallas...)
Men, jag tyckte nog den var sevärd ändå, inte för scenerna i trailern utan för precis allt det som de INTE hade med i trailern, den sorglige Michael Segerström, du vet han med "Kurs med Kurt". Det gav mig såna där tankar om att man borde träffa sina parenteser lite oftare. Så det är nog mer en hyrDVD-film än en bio.

2007-02-12 @ 14:45:13
Postat av: marla

Då tar jag en DVD-kväll i stället när det dagas. Tack för den något osammanhängande recensionen, samt analys av dina vänners kläder. Haha! Du är rolig.

2007-02-12 @ 15:12:03
Postat av: GH

Osammanhängande kände som bara förnamnet... Men, jag har ju inte samma gåva som bloggägarinnan.

2007-02-12 @ 15:34:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback