Skinnad på lägenheten

31746-653
Jag hamnade i en sunkig förort med social misär och kriminalitet. Fattiga familjer satt i sandlådorna och åt ur skålar och tvätten hängde kors och tvärs över gatorna. Det var ångest. 

I min stora fina lägenhet satt nu mitt ex och gottade sig, men oftast slackade han runt på söder i sitt frilansliv och gjorde ingenting på dagarna. Han hade lurat till sig den när vi separerat. Mitt i desperationen hade jag skrivit på ett papper där jag överlät hela bostadsrätten på honom. Alla mina investeringar och besparingar var som bortblåsta. Jag var lika fattig som på student-tiden, jag var tillbaka på noll. Vilken mardröm! Glöm det din lökare.



 

Kommentarer
Postat av: Ica

Tur att mardrömmar är just drömmar.
Puss

2007-02-14 @ 10:30:28
Postat av: GH

Tur du skrev mardröm också.
Jag som började bli riktigt arg och tycka synd om...

2007-02-14 @ 12:03:21
Postat av: GH

Tur du inte skrivit nåt om hjärtan idag...
http://xkcd.com/c223.html
Bittert? Nej då :-)

2007-02-14 @ 13:08:06
Postat av: Inga M

Har Du kollat med någon juridisk expertis om Du verkligen har förlorat alla rättigheter till lägenheten? Det är ju inte farligt att fråga i alla fall. Det är inte alltid så enkelt som man tror i de här fallen. Rätten till gemensam bostad är väldigt stark.

Postat av: marla

Tack Inga, det var snällt. Men som tur var var det bara en mardröm!!

2007-02-16 @ 18:03:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback