Musikprojekt 2007 - Det är jag, Millish och Pete

31746-673
"Klick-klack-klick-klack", "moustache" och "fenomenala kamrater" är självklara ord vi måste få med någonstans i vårt musikprojekt.


Nej, det är inte mitt storhetsvansinne som spökar. Jag tänker bara ta tag i det här som med allt annat jag gör. Bara för att det kommer att bli så vansinnigt skoj. Och resultatet blir något att spela upp för barnbarnen. Eller nja, det kanske inte är så lämpligt - men för polarna i alla fall!

Dirty Pete ska hitta ett bra beat till att börja med, lite lagom synthelectro. Han är ju grym ju, jag har fullt förtroende för den mannen. Sen ska jag och millish använda våra ljuva stämmor under eventuell guidning av en vän som jobbat med Max Martin i flera år. Hähähähä. För bra för att vara sant, om det händer.

Vi skrev två låtar i somras, berusade av Fårö och salta dofter. En handlar om ett psykat par i ett alldeles, alldeles vanligt litet radhusområde. Det psykade paret är dock långt ifrån vanliga. Några textrader kan jag bjuda på:

He´s a pyro, but he´s my man
Cause I´m a klepto so I need to understand

When the neighbours eating bacon and eggs
He serves my breakfast between his legs

And when we listen to the sunday church drone
We´re throwing up Captain Morgans rume.

Okej, min engelska suger men på nåt sätt ska vi väl få ihop det.

Den andra låten är handlar om världens hetaste babydoll som vaknar upp ensam i ett helt nytt land. Hon har ingen som helst aning om var hon hamnat, ni vet sådär som man kan känna efter en rejäl bläcka en natt (minus det där med hett och babydoll då...hehe). Allt är förvirrat, konstigt, jobbigt och ångest. Men så upptäcker hon plötsligt att hon har en väska full med pengar i sin ena hand och en nyckel i den andra. Hon börjar fundera på var de kommer ifrån och om hon har begått några brott men till slut skiter hon i vilket och börjar om på nytt. Huuuuuh? Hur låter det? Den heter i alla fall "This New land" och var millish idé från början och jag skrev klart den nyss.

Melodierna? Pja, vi gnolade på en visa - sen var det klart! De sitter kvar än sen i somras, så jag är liksom helt säker på att båda låtarna är hittar. Det har Abba-Björn sagt. Eller var det Benny? Skit samma, minns man melodin längre än en vecka - då är den bra. Vaknar man dagen efter och den är borta, då var det ändå bara skit. Hehe. Han är rolig den där Abba-Björn. (Abba-Benny?) Det trodde man inte då man sög på lösgottan framför dumburken i sexårsåldern. Hur som helst. Fan vad bra det ska bli det här projektet.

Kuriosa: Visste ni att Millish spelat in två låtar i Hollywood? Visste ni att jag sjöng solo för hela skolan varje skolavslutning? Att jag headhuntades på en bar i London då jag var nitton, för att jag var packad och brölade "Nothing compares 2 you" med Sinead O´Connor väldigt högt och med väldigt desperation i rösten? Att jag skickades till en manager för EMI och fick ta sånglektioner hos en av Londons bästa sångpedagoger, som lärt upp Sting och brudarna i KLF? Jag blev tillsagd att gå ner sju kilo, läsa DE HÄR tidningarna, lyssna på DE HÄR radiokanalerna, se DE HÄR filmerna, ha DE HÄR kläderna, gå på DE HÄR klubbarna.

Passade det in i mina gamla trallpunks-värderingar med anarkistiska inslag när humöret var som sämst? Nej. Det gjorde det inte.

Och nej. Det här visste ni förmodligen inte. Det är liksom inte sånt man berättar då man sitter här och snart är trettio med sina fjöliga, patetiska musikdrömmar. Men vi bjuder på det. För den här gången.

Kommentarer
Postat av: GH

Kuriosa är det bästa man vet...
Natti natti, å gnola på i sängen! :-)

2007-02-21 @ 23:40:21
Postat av: marla

Gnola? Jag skriker oftast. Gonatt!

2007-02-21 @ 23:49:38
Postat av: Donna

Det kommer bli grymt. Bara Pete släpper Günterlooken så...

2007-02-22 @ 09:33:03
Postat av: Pete

ja man kanske skulle dumpa ´staschen.. eller vetifan asså. så länge man får ligga så harn ja nog kvar fö faan!

2007-02-22 @ 10:36:07
Postat av: marla

Äru galen! Mustaschen låter du bli.

2007-02-22 @ 10:58:15
Postat av: moggi

hmm, googla "Quiet Days In Clichy" innan ni släpper nåt med den texten...eller kanske har du gjort det redan? :-)

2007-02-22 @ 11:40:26
Postat av: marla

Haha! Nopes, här har inte googlats nånting moggi. Men det där löser sig vettö :)

2007-02-22 @ 11:53:33
Postat av: Tom

"Dirty Parrot" ska bli min signaturmelodi. Kan ni överträffa den så...

2007-02-22 @ 19:51:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback