Dissiga one-liners

31746-628
Det är så  fantastiskt roligt med dissiga one-liners. Och mina vänner är experter på dem.


De lite slitna blonda medelklasstjejerna dansade och skrek med falska stämmor till tonerna av "Mitt namn är Lena Philipsson". Man såg att de verkligen önskade att de var henne.

"Mitt namn är Lena och jag tänker inte va' tyst
Jag tänker inte bara sitta här och vänta på att bli kysst
Så vill du ha ett litet våp får du gå nån annanstans
Det låter uppenbart men alltid retar det nån
Den du talar med är inte nån vanlig Söderberg eller Eriksson
Mitt namn är Lena Philipsson"


Det var då, vid precis rätt tillfälle, som Anna-Maria sa ungefär vad jag tänkte:

"När jag var 15  tänkte jag att det var precis en sån här fest jag skulle gå på när jag var trettio."

Hon säger även:

 "Ser du den dansande mannen där borta? Han är av den typen som man skulle ha blivit tillsammans med för fem-sex år sedan, men som man inte riktigt skulle kunna stå för idag."

Fantastiskt. I helgen när jag fikade loss med andra vänner sa de fler roliga saker.

Toffe: "Marla. Ser du den där stadsjeepen där borta? Det är människor köper dem som just nu klampar omkring i svindyra Kanadensiska trekking-kängor mitt i stan."

Mattemus när vi diskuterar små 20-åriga tjejers indie-menlöshet:

"Att lyssna på pop är som att gå på ett enda långt tråkigt coctailparty"

Kommentarer
Postat av: vilse

åh men kommentera bäst du vill fröken marla! det är ju någon form av självbekräftelse som påminner att man faktiskt lever. mm.

för övrigt skulle jag vilja säga att om man lyssnar på pop med rätt folk är det som att gå på en alldeles fantastisk fest med alldeles fantastiska människor, som aldrig tar slut. tralala.

Postat av: marla

I will Vilse, dock inte alltid publikt. :) Dissning är väldigt förbjudet och nåt man helst inte ska skylta med, ändå vet man att flesta gör det. Kunde bara inte låta bli att dela med mig!

För övrigt höll inte riktigt med om popkommentaren, jag tyckte mest att det var en intressant liknelse.

2007-02-05 @ 09:32:53
Postat av: Anna-Maria

Söt!

2007-02-05 @ 16:11:23
Postat av: Välbevarade blondiner

Man såg fel, vi önskar inte att vi var HON, hon är ju en brunett med dialekt!

2007-02-05 @ 17:19:11
Postat av: ...

Jo det är väl alltid lättare att dissa andra men betydligt tråkigare än att bjuda på sig själv.

2007-02-05 @ 17:47:59
Postat av: marla

Jag bjöd i alla fall på den här! :)

2007-02-05 @ 20:48:37
Postat av: anna-maria

Håller mig utanför den här diskussionen. Är ju varken blondin eller brunett. Nog mest på väg att bli hennatant med nikotinnaglar om jag tänker efter.
Puss på er alla!
Tommy Nilsson 4-ever!

2007-02-05 @ 21:17:20
Postat av: marla

Jag gillar alla blondiner, brunetter, rödhåriga och råttfärgade. Det enda jag inte gillar är Lena PHs text som är lite lätt fånig. Resten av festen var dock fantantastisk!

2007-02-05 @ 21:24:30
Postat av: anna-maria

Kakan is my superstar.

2007-02-05 @ 21:31:26
Postat av: marla

Glöm det Anna-Maria, hon är min Superstar!

Jag vill se bilderna jag tog snart, tog säkert 30-40 styckna.

2007-02-05 @ 22:36:36
Postat av: Elin

Jag förstår, det var för att låten var dålig som du var tvungen att kalla värdinnan med kompisar för slitna medelklass blondiner. tack för att du redde ut det....
Och tack Karin för en fantastisk fest!

2007-02-06 @ 10:25:43
Postat av: marla

Nu blev det väldigt tjejigt här igen...

2007-02-06 @ 10:35:30
Postat av: Stellan

Kallade hon Kakan m vänner för slitna medelklassblondiner!? Ujuj, tack för festen!

2007-02-06 @ 11:13:58
Postat av: Elin

Marla Expressionista! jag känner ett ansvar att förklara för dig innebörden av "tjejigt": Att ligga i ett hörn på en fest och dissa andra tjejer, det är faktiskt vad ordet egentligen betyder, kolla upp det i en ordlista.

2007-02-06 @ 12:15:40
Postat av: marla

De som läser min blogg vet att jag lika ofta driver med mig själv som med andra. Jag såg säkert ut som en riktig diss-bitch där i sängen.. Diskussionen får ett abrupt slut här känner jag. De som har fler synpunkter är välkomna att ringa mig eller blogga om det.

2007-02-06 @ 13:25:27
Postat av: Andrea

Fick höra om den här bloggen igår av Kakan men trodde inte riktigt på vad hon sa. Upptäcker nu till min förfäran att det är sant! Kan inte låta bli att reta upp mig! Trots att du tycker att diskutionen är slut känner jag mig manad att skriva ett inlägg. Och meningen med bloggar är väl just det? Det jag fnderar på är hur ni tänkte när ni var 15. var det "när vi blir 30 bjuder vi in oss själva på en fest där vi knappt känner värdinnan, äter gratis mat och dricker fritt med vin, fotar gästerna i smyg och publiserar sen ett sarkastiskt inlägg på internet som alla kan ta del av"? Jaa, det kanske är det man kan fövänta sig av 15-åringar, men knappast av nån som är dubbelt så gammal. Jag tror för övrigt inte att du behöver oroa dig för att bli bjuden på nån mer fest, vem vill riskera att bli föremål för ytterligare en "dissig one-liner". /trött och sliten småbarnsmorsa som hade jävligt kul på festen

2007-02-08 @ 18:21:16
Postat av: marla

Kakan har godtagit min ursäkt och det är huvudsaken för mig.

2007-02-08 @ 18:22:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback