Multirosemestern

image987
Det var nu det var tid att krysta fram multiro och superglädje igen. Förra året bar hela familjer khakishorts på Gotlandsfärjan, i år var det Foppa-tofflor som regerade.

 

Karl, jag och millish hade längtat i veckor såklart, nu skulle vi bombardera våra stressade storstadsjälar med Fårö-harmoni. Någonstans på sjön mellan storstad och semester, mellan pulsen och ron, står plötsligt våra ex vid vår sida.  

- Det var inte igår, sa mitt.

- Otippat, sa hennes, och de flinade upp sig.

 
Det skruvades och skrattades, aningen spänt, och jag och millish log från våra vackraste vinklar. De där som vi alltid vänder fram då vi posar på röda.  

Vi garvade lite som spattiga travhästar efter innan ett V 75-lopp gör när de vände på klacken och gled iväg med alla Top Models. Det skulle tydligen produceras tv och plåtas i ett kalkbrott på Gotland dagen därpå.  


Han i vita jeans lyste i morgonsolen. Det var svårt att undgå att asset var biggare än sist. Jag mindes för en kort sekund den tid, då det var jag som tallade på det. Han hade väl som alla andra parhästar dragit i sig för mycket Sour Creme & Onion under vinterhalvåret.

 

Hur stor var chansen, eller risken får man väl säga, att båda våra ex skulle dyka upp nu då det var mastodontharmoni på tapeten? Det var bara Karls hunkiga ex som fattades.

Vi beställde varsin frukostbricka. Jag tog löskokt, Karl avböjde och millish nöjde sig med det gamla vanliga. Det var då jag såg honom. Big Fred. Ni vet han som rhymade runt med Ken och Petter för ett tjog år sen.

 

Jag fastnade med blicken på hans överläpp. Jag mindes bestämt att hans skäggväxt på den tiden inte var av det korpsvarta slaget. Men nu: En lakritsrem slingrade sig mellan munnen och borrarna. När jag kom ännu närmre såg det  ut som en ovanligt mörk blodigel.

Vi matade oss fram mellan foppa-tofflor, lajvare, munkar och annat löst nutidsfolk. Vem fan var skyldig till detta? Vem hade bokat vår "finna-oss-själv-resa" samtidigt som Medeltidsveckan? Årets största Gotlands-jippo. Jag sprang ut på däck och andades tungt när jag insåg det. Det var jag. Min idiot.

   

Kommentarer
Postat av: Richard Slätt

what? Biggare ass? Jag? Fan, jag har gått ned i vikt sedan det var du och jag - fast lite mer på magen än då. Men mitt ass? MITT ASS? Nu hänger jag mig själv. puss

Postat av: Anders Kilander

Fan. Missade jag medeltidsveckan???
Nu skjuter jag mig själv. Även om mitt ass är lika litet som alltid.
Kram!

2007-08-14 @ 16:09:57
Postat av: marla

Resten kan fylla på här också! Och betta om asset.

2007-08-15 @ 09:08:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback