Grattis Millish!

image797image798
marla juli 2004                                                        millish juli 2004

Det var här i värmen bland asfalt och betong, på ett café på Götgatan i augusti 2004, som det kickade igång. Det var
millish första dag i stan och vi tog en kaffe innan hon skulle flytta in hos mig. En vecka tidigare hade vi kommit hem till Sverige från från Malaysia, efter att ha jobbat på Expedition Robinson i nästan tre månader.

Vi flög hem till Sverige och dumpade våra snubbar som vi glömde bort någon gång i juni bland palmer och nya vänner som vi trodde vi skulle ha för livet. Millish smällde upp sin runda säng i min tvåa och efter det var det high life i ett och ett halvt år. Vi sprang vi runtruntrunt på gator och torg och gjorde roliga grejor med de bästaste folken. Upp på morgonen och promenera en timme innan frukost. Runt Tanto, Södra Mälarstrand och upp på Hornsgatan medan vi pratade i timmar och garvade och skratten tog aldrig slut. Hem och tända ljus och äta goda frukostar i nattlinnen medan vi drömde om allt roligt vi skulle göra och alla galna saker vi skulle skriva om ihop. På med kläder, iväg till jobbet, sms:a så fort det hände något skoj och sen ses igen på kvällen och dra iväg på något laj med massa människor vi nyss lärt känna.

Vi bjöd hem vänner på gourmé, ordnade fester med teman, gjorde studiebesök i okända världar, drack viner och pratade i timmar och ramlade runt i det ovissa och dissikerade all som hände. Jag gjorde saker och mötte folk jag aldrig skulle gjort annars. Livet rusade på i 110 och vi försökte hinna med allt det roliga men det blev aldrig några lugna stunder över. Till slut fick vi säga stopp. Den roligaste tiden jag haft i vuxen ålder, har jag haft med millish. Här är en gammal dagboksantecking som säger allt:

Måndag 6 juni 2005

"Vi måste skynda oss att vila!


Men då skrattar vi bara."


image802
Det här är millish för mig. Glad, galen och världens yrväder.


Älsk dä millish vanillish! Grattis på 29-årsdagen!



Kommentarer
Postat av: GH

Mmm, hon verkar vara nåt alldeles extra, hon med. Kolla bara busblicken på sista - ögonen ser ut som Maja (2,5) när jag säger "ska vi busa...?"
Kan bara instämma - GRATTIS Millish!!!
Härligt att ha bra minne och sköna minnen i det!

2007-04-10 @ 15:02:32
Postat av: Sir Huus

Oj, har glömt att du egentligen är blondin.

Postat av: millish

allra ödmjukaste tack!

2007-04-10 @ 19:29:01
Postat av: marla

Sir: Jag mörkar mitt låga iq väl.

2007-04-10 @ 22:19:46
Postat av: sanna

bilder är minnen för livet..önskar ja mig en kamera

2007-04-11 @ 08:12:47
URL: http://www.oraclegrapevine.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback