Dags för y-buss och talltoppsångest

31746-211

Jag ska göra min plikt som god dotter och besöka min mor i helgen. I morgon sätter jag mig på Y-bussen som går raka vägen till norrland. I sex timmar ska jag sitta i ett trångt säte och guppa längs med landsvägen.

Förhoppningsvis hamnar jag varken bredvid någon svettig fet dam, illaluktande surgubbe, någon skrikig familj med fem kilo packning, eller någon arg rätthaverist som ska agitera klasskamp och marxism i mitt öra. Det händer, tro mig. Jag har nog en klisterlapp i pannan "Jag vill samtala med idioter  i sex timmar tack!"

Förhoppningsvis slipper jag den rödhårige stubbklippte försäljaren med för hög midja, som går och delar ut flyers med dammsugarmunstycken och kylskåpsdelar. Förhoppningsvis slipper jag busschaufförens dumhurtiga kommentarer. Kanske kan jag sova, finna ro, skriva lite och äntligen läsa "Spelet" med Neil Strauss.

Förhoppningsvis slipper jag talltoppsångesten som jag döpt det till. Den där jobbiga känslan av att åka tillbaka till nåt som jag aldrig uppskattade, den som infinner sig när jag ser mörka talltopsbeklädda berg.

Kanske kan jag gå ut på lokal och få lite tokroliga blogguppslag om discodansande svennekillar. Antagligen kommer det att hända. Läs om dem här sen!

Millish, mamma, lillsys och
Hålans alla dårar - here I come!


________________________________________________________________________________________

Kommentarer
Postat av: jason

Usch det där med talltoppsångest känner man ju till. Fan den bästa dagen i hela mitt liv när mor o far flyttade utomlands igen för sex år sedan. Inte ett enda krav på bussåkartalltoppsångest på flera år. Nu flyttar de hem igen och vill att alla åker till Hellhole för att fira jul. Tur som fan att man ska få barn i slutet på December så kan man slippa skiten. Blä, knyter sig i magen vid bara tanken, tänk att springa på någon gammal plågoande när man handlar med sina barn. Vad fan säger man, vad gör man? Hälsa nu barn, den här farbrorns största nöjen var att spöa skiten ur er pappa för tjugofem år sedan? Läbbigt. Ser fram emot att höra vad du fick för dig där uppe.

Postat av: marla

Jag hade som tur var aldrig några plågoandar, men jag vet vilka de var. Du vet "snyggaste populäraste tjejen/killen på skolan" Samtliga har chanserat. Ser feta och trötta ut och bor kvar i hålan på ett jobb de inte trivs med. Tyvärr har jag inga småstadsanekdoter att bjuda på, jag gick knappt utanför mammas dörr. Sorry! :)

2006-10-09 @ 09:32:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback