Schysta lökar


"Schysta lökar". Ja. Tro det eller ej men det gamla fluktargubbe-uttrycket a la 80-tal lever kvar. Sött. Själv tänker jag mer på Kjell Bergqvist svettiga armålor när jag hör ordet lökar, även om hans lökringar är allt annat än schyssta.


Allvarligt talat. Jag garvar mest som en häst åt Kjelle men jag undrar också: Vad är det med mannen? Har han gått och fått en livskris? Har han supit skallen i bitar och bedövat stora delar av sin hjärna? Är han kåt på Carolina Gynning? Går han hem och kör en handtralla efter att han tryckt till unga snygga damer? Har han gått in i sin svinaroll Kaj i "Mäklarna"? Eller sexstrejkar hans fru? Ja, det är många frågor som uppstår när man läser om Bergqvist utspel.

"Jag vill bara få TV4 att sluta vilseleda människor, framför allt våra ungdomar och unga tjejer."

Det låter vackert. Men ska Kjell Bergkvist lära unga grabbar att det är okej att slänga ur sig gubbkåta kommentarer, i direktsändning, till en brud som valt att skaffa sillisar? Och nu kallar han Jan Scherman för "Gubbjävel". Det är självklart väldigt roligt när vuxna människor tar ut svängarna och tänjer på gränser men Kjelle verkar ha grava problem med sitt humör.

Andas Kjelle. Andas.

Kommentarer
Postat av: GH

Andas, ja, det var bra sagt!
Men Gynnings svar är väl också rätt underbart! "Jag känner bara att det blir så geggamojigt, säger hon.
" Kanske JAG är fördomsfull nu men det känns lite som om ordvokabulären speglar något, eller avsaknad av något...

2006-11-01 @ 11:25:32
Postat av: GH

Sorry, som "språkpolis" (ja, fast detta blev ju lite mer än språk då..) så måste jag bara få citera några inlägg från "folket" på en kvällstidning, och kille som jag är så råkar ju alla tre vara från killar...:

"Hon får la skylla sig själv, ja det är i alla fall min åsikt. Har man vikt ut sig som hon och sen sätter sig i tv och tror att man ska få respekt så har hon en hel del att lära, det funkar inte så. Sen kan man tycka det är onödigt av Kjelle att uttrycka sig så, men alla vet väl hur han är eller? Äh, inte så mycket att hetsa upp sig över. Det förvånar mig dock att alla dessa bimbos som förstorar brösten tar så illa upp när någon kommenterar dom sedan, jamen varför gör dom den överhuvudtaget då kan man undra??"

"Kjelle my man. Han säger vad alla patetiska Svenskar tänker. Det finns inte många av hans sort och det är synd. Men som sagt var, vi snackar ju Sverige. Bimbon har säkert hört värre saker på krogen, men det är ju bara vanligt slödder, så det uppmärksammas inte."

"Så trött på alla vinklade feministartiklar !!!
Programmet Förkväll som format är direkt avsett för kvinnor, med 4 st fullständigt oproffsionella progamledare som pratar i mun på varandra. De upptar bästa sändingstid, vad är detta för jämställdhet? När såg vi ett program senast som bara var avsett för män som publik på bästa sändingstid - kommer aldrig inträffa..."

2006-11-01 @ 11:43:59
Postat av: ja du

Kjelle är ju cool.

2006-11-01 @ 12:21:56
Postat av: marla

Gynning är enligt mig inte okvalificerad för att hon har plast-tuttar. Om någon anser att hon är okvalificerad så ska det bedömas utifrån hennes roll som programledare. Och det är väl lite skillnad att kommentera kroppen på krogen och i direktsändning inför 250.000 tittare. Ja, för programmet har- oavsett om folk ogillar det eller inte- bra tittarsiffror för att vara så tidigt på kvällen. Även fast Kjells uttalande var rätt roande- Låt bruttan vara snygg!

2006-11-01 @ 13:17:41
Postat av: GH

JO, absolut, du har rätt. (Plast-)Tuttarna i sig har inget med hennes roll som programledare. MEN, jag tycker att det finns bättre än de 4 om man säger så. Sen har vi ju hela den där debatten om höga tittarsiffror är allenarådande eller om kvalitet (som ju är RÄTT subjektivt) också ska finnas med i bilden... Men det lämnar jag idag.

2006-11-01 @ 13:18:41
Postat av: marla

Det det gäller kommersiell tv så är tittarsiffrorna helt avgörande, det är ju ett faktum. Annars kan man ju alltid kolla på Public Service. Skönt med valfriheten!

2006-11-01 @ 13:35:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback