Locket

31746-338
Jag tänker lyfta på det där trista locket och dra iväg det långt bort till plastfabriken där det hör hemma: Några blev ap-packade, några raglade hem, några blev nästan utslängda. Några kastade is runt hela lokalen, några sprutade champagne, alla dansade på borden. Bossen drog tidigt för att, som han uttryckte det, "umgås med icke-mediemänniskor". Antagligen av samma anledning varför jag umgås med ickemediemänniskor på fritiden. Vi trodde i alla fall att vi aldrig mer skulle vara välkomna tillbaka till krogen då barchefen skickade vakterna på oss för att försöka stoppa våra utspel till förmån för andra gäster. Men när barchefen såg notan, ångrade han sig och hälsade att vi var mer än hjärtligt välkomna tillbaka. En helt vanlig personalfest helt enkelt. Ibland är smaskigt hink-innehåll föga förvånande.

Kommentarer
Postat av: GH

Äntligen lite facts, men som vanligt när det gäller "skvallerartiklar" (företrädesvis i kvällspressen då) så blir man rätt besviken. Vilket du också sammanfattar med.
Undrar egentligen inte heller varför de andra mediemänniskorna (som inte jobbar på ert bygge) inte skriver om "Festen som spårade ur", "Barchefen rasar" osv osv... "Been there, done that" tänker dom nog, eller... ;-)
Fast det är vi nog rätt många som tänker när vi läser då... :-o

2006-11-28 @ 09:03:06
Postat av: Richard Slätt

GH: Faktum är ju att man håller varandra rätt bra om ryggen inom mediebranschen, även när det är konkurrerande kanaler så väljer man nog att inte publicera om nu inte någon skulle åka dit för misshandel eller knark. Då kan en praktikant nästan bli "TV-stjärnan tog knark med Aschberg". Typ. Men annars skvallras det nog mer mellan bolagen, tidningarna och så. Även om det var jävligt bra drag så var det nog inte några större skandaler. Vi hade dock kunnat åka ut på massutkastning på 30 personer vid ett tillfälle men det avstyrdes rätt lätt genom att JAG lovade att hålla dem lugna. Bad lite om ursäkt till de som satt nedanför och fått typ fem ishinkar över sig då siktet från iskastarna var fullständigt felinställda.

Postat av: GH

Slätt: Haha, hörde du att de svarade "visst, ok" då mellan deras klapprande tänder? :-D
Nä, det låter som en rätt vanlig firmafest av den typen vi själva har inom min bransch...

2006-11-28 @ 12:53:47
Postat av: marla

Bra att någon tog på sig vuxenhatten den kvällen, men det hjälpte inte mycket. Nej, då var det fler skandaler på förra festen! :D

2006-11-28 @ 13:01:40
Postat av: Richard Slätt

Marla: Jag tog ju av mig vuxenhatten när ni gick hem. Veklingar, alla rullade verkligen hem efter O-Baren - det är ju då festen börjar! Spyan och efterfest är obligatoriskt en sådan kväll ju, men det var inte många som pallade det inte. Amatörer ;)

Förra festen bröt jag tå och skar upp halva foten, något mer minns jag inte.

2006-11-28 @ 13:19:07
URL: http://rattochslatt.blogspot.com
Postat av: marla

GH: Vilken bransch jobbar du inom då?
Slätt: Det gäller att ta på sig vuxenhatten vid rätt tillfälle. Och säg till om du vill bli påmind! :D Men erkänner att jag var en av de tråkmånsar som droppade av efter ett.

2006-11-28 @ 13:23:15
Postat av: GH

Jobbar mest på kontor, som ni, som konsult.

2006-11-28 @ 13:42:00
Postat av: Kentson

Haha lät ungefär som en helt vanlig fest på Ålandsbåten ungefär :). Jag måste bli rik och få anställa folk så jag med kan ha personalfester.

2006-11-28 @ 14:32:25
URL: http://kentson.blogspot.com
Postat av: marla

Exakt kära Kentson, det var så det fastän vi huserade på Stureplan i stället för på Ösersjön. Glöm inte att bjuda mig på festen när du gjort succé!

2006-11-28 @ 14:34:41
Postat av: Richard Slätt

Jag tror att Östersjölooken i innerstadsmiljö är det nya svarta. Men jag kan ha fel, men det är inte helt fel gällande ett par nya klubbar.

2006-11-28 @ 17:40:11
URL: http://rattochslatt.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback