Den inlindade cred-onelinern

31746-316

För att inte människan i framtiden ska fly ut i rymden i feta farkoster måste vi visa varandra mer kärlek. Vi måste våga säga snälla saker till varandra. Men att säga att någon är snygg rakt ut är svårt. De kan bli röda då.

Därför har jag kommit på ett bra sätt att komplimangbomardera personer: "Den inlindade cred-onelinern"


- Har du klippt dig?


- Ja

(och det är nu den kommer)


- Fint. Men du var jävligt snygg innan också.


Man har nu på ett inlindat sätt berättat för personen att denne är jävligt snygg oavsett frisyr.


Jag provade på redaktionens redigerare. Det såg ut att fungera.


Kommentarer
Postat av: hunden

Det där var ju inte alls vidare fiffigt. Jag skulle ha tagit det som en diss av dagens looks och sprungit med tårarna i halsen... "tårarna i halsen"?

2006-11-17 @ 12:51:01
Postat av: GH

Svår balansgång det där (been there, done that...MANY times... GH a.k.a. Mängdkommentatorn...), men jag tycker den borde funka. På de flesta då. En del tolkar så HIMLA noggrant, så man blir nästan trött...

2006-11-17 @ 13:04:46
Postat av: marla

Hmm. Tänkvärda reflektioner. Om inget annat funkar kan man ju vara rakt på och faktiskt göra dem röda:

-Snygg tröja.
-Tack.
-Men jag skulle hellre se dig utan.

Jag reagerade inte alls på tårarna i halsen, förrän jag läste "tårarna i halsen". Det lät ju helt naturligt! Gluggglugg på er.

2006-11-17 @ 13:10:12
Postat av: GH

F-n Marla, JAG blir ju röd bara jag TÄNKER mig dig utan tröja... :-o

2006-11-17 @ 13:46:38
Postat av: Aderik

Haha...äntligen fredagskänsla på kontoret :) Ha en trevlig helg med eller utan tröja på er!

2006-11-17 @ 14:06:58
Postat av: marla

Men GH då. :D
Detsamma Aderik!

2006-11-17 @ 14:47:20
Postat av: millish

Ja serna varge dag utan tröja,grym alltså!hot,hot barm vill ja lova.

2006-11-17 @ 16:06:00
Postat av: marla

Millish - Min älskade dyslexica.

2006-11-17 @ 16:30:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback