Krasch bom bang och ännu en glögg!



klickbara vännerbilder
31746-392
Vaknade med ett ryck igen. Och av en känsla av att det var så här mitt liv var, på gott och ont förståss. Pang, bom, krasch och leva i rapid. Som ett gift, kan inte sluta, kan inte softa, älskar livet. För mycket skulle jag tro. 

Klockan 11.30 och va? Åh nej! Glögg hos Toffe och Katja och elva skulle jag ha vart där! Studsade upp och in i dusch och i en klänning och rouge på kinden och iväg. Saint Agur-ostar och chèvré från butiken och plingplong så var jag där. En mistel fick de att kyssas under och bordet var uppdukat med lussekatter och hembakt fikonbröd och där var de vackra: Toffe, Katja, Fredrik, Johan, Karin, Lisa och alla andra bakismonster. Det var idag alla ville ha trötta kramar och höra snälla ord i sina öron.

Toffes lockar stod åt alla håll, sådär snyggt som alltid och han visade mig in i rummet. Jag var glad och sa hej till alla jag kände och tänkte att vad ofantligt bra man har det med vänner och alla som man känner. Satte mig ner och starkglöggen brände. Såg in i Karins ögon, såg värme och lite svall, som att hon inte riktigt visste. Som vackrast var hon när hon öppnade fönstret och såg ut över kalla husfasader och förmiddagsstad. Vi ska ses snart Karin och jag! Johan lade armen om sin nya kärleksvän Sebastian och Lisa log när jag frågade om hennes skäggman och oj vad fin han var på bilderna hon visade. Fredrik ynklade sig om sitt knä och Doktor Katja gjorde sin plikt med den regelrätta undersökningen. "Du har en skada i pes anserinus" sa hon på läkarvis. Hon är ball tänkte jag och kameradokumenterade alltihopa.

Mätt på lussebullar och chokladtomtar och göttegöttans i botten, dog allting bara av när jag var tvungen att gå och nu sitter jag här i den tomma kalla mediefabriken. Maskinerna surrar och arket är tomt och manus ska skrivas och skurkarna väntar på att jag ska ringa dem. Dags att jobba nu.

Kommentarer
Postat av: K

Vacker dam i fönstret.

2006-12-10 @ 23:32:27
Postat av: marla

Ja! Superfin.

2006-12-11 @ 12:58:00
Postat av: katja

söta söta marla. finns för lite tid att undersöka just dina knän, mellan värdinneskap och gnällande fredrikar. och du- vi ser att du stressar mellan två jobb!

2006-12-14 @ 15:01:15
Postat av: marla

Katja: Snarare tre! Frivilligt trots allt. Har ni kyssts under misteln ännu?

2006-12-14 @ 16:08:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback