Kramkalaset vi alla vill gå på

31746-441
Bild: "Halv kram med sväng"

Det enda jag vill är att kramas. Kärlekskranka jag. Fåniga lilla kärlekskranka jag!

På nyårsaftonens tillställning hemma hos mig struntar vi i calypso-tåg, musikquizz och partyhattar. I stället satsar vi på kramkalas. Välkommen till kram-frosseriets högborg.

Kram-typer:

Hip hop- Hjärtlig men pubertal kram män emellan på East.

Ballettkramen/tryckaren - Kram som övergår till olika typer av dans.

Gnuggaren- Pinsam kram där man gnuggar varandras ryggar i frenetiskt takt för att avrunda så snart som möjligt. Ses ibland kollegor emellan. Denna typ av kram kan även vara nedlåtande, som en klapp på huvudet.

Jojokramen - Kramas. Och kramas igen. Och igen! Desperation kramifierad.

Skojkramen - Att kramas tokroligt och fult. Ungefär som skojdans. Väldigt avväpnande.

Igelkramen - Desperat och ytterst krävande kram.

Halv kram med sväng - När två personer kramas och sedan övergår till att stå bredvid varandra med armen kvar. Ses ofta bland gamla polare i goda vänners lag.

Porrkramen- Kram med hela kroppen, gärna med könen tryckta mot varandra.

Röjkramen- När man hoppar upp och ner medan man kramas. Ses ofta på konserter.

Freudkramen - Att kramas i någons knä.

Backstabberkramen- Påtvingad mycket falsk kram. Ofta med svärmödrar eller andra  ingifta släktingar.  Att få denna kram kan framkalla ett stort obehag och i värsta fall hallucinationer i form av knivar, blod och ond bråd död.

Ryggdunkaren - Vi har alla sett den på gymet eller i bilverkstaden.

Nekrokramen- Kram med döda ting.

Knäböjet - När långa, ödmjuka människor niger för att kramas.

Långa Farbrorn- När långa, snygga män bugar för att kramas. Jag är mycket svag för denna typ av kram.

Långa Farbrorn Extra Plus- När långa, snygga män bugar för att kramas ocxh lyfter upp mig för maximal krameffekt. Aaah, denna slår allt!

Gruppkramen- Trång och trevlig kram. Kan ibland kännas aningen incestuös och klaustrofobisk.

VÄLKOMNA!

Kommentarer
Postat av: AI

Det blir en lång farbror nästa gång.

2006-12-21 @ 13:29:22
Postat av: marla

Ja, den slår ju liksom allt!

2006-12-21 @ 13:45:18
Postat av: Skrot-A

Du glömde Långa Farbrorn XL: När långa snygga män lyfter upp dig för maximal krameffekt.

Den är min personliga favorit.

God jul, fina M.

2006-12-21 @ 14:25:49
Postat av: marla

Hur kunde jag? Långa Farbrorn Extra plus är ju såklart dä bästa.

God Jul!

2006-12-21 @ 14:47:23
Postat av: Rose

Du glömde den finaste varmaste kramen, när man kramas på fel håll dvs. hjärta mot hjärta. Testa, man känner varandras hjärtslag, jättehärligt. Annars är ju länga farbrorn en av mina favoriter också.

E x.

2007-01-04 @ 18:59:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback