Fyndighetstress

31746-357
Telefonen ringde, det var chefsredaktören. Jag hade fem minuter på mig att vara fyndig inför morgondagens publicering. En sak skulle dissas, en sak skulle hyllas. Fick självklart hjärnsläpp.

-Jag ringer tillbaka om fem minuter, sa han.

Ringa fredagstrött frilansare på det där sättet! Klockan 22.00 inne på Jerusalem kebab, medan challachallamännen skriker och kebabmaskinen brummar och man står med väskor och plånböcker i ena handen och telefonen i den andra och ska betala och den arabiska musiken överröstar honom? Kräva kreativitet på tid? Vet hut! Jag kom i alla fall på något föga förvånande till slut. Läs Metro i morgon.


Kommentarer
Postat av: K

Vad blev det?

2006-12-03 @ 13:35:00
Postat av: Anonym

Upp: Manlig ansiktsbehåring
Ner: Att bjuda på dejt och bara prata om sig själv

2006-12-03 @ 14:19:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback