Det går bra nu

 sticko1


IQ Fiskmås. Grava koncentrationssvårigheter. Ett frågetecken mitt i nyllet.

En hjärnkapacitet likvärdig mitt pälsklädda husdjur, vars enda egentliga funktion är att låta sig överösas av kärlek och att matcha den grå inredningen i min lägenhet.

Ja, jag erkänner.

Nej, det blev inte blivit mycket vettigt gjort på jobbet de två första dagarna utöver städning, ommöblering, några telefonsamtal, ett tiotal spattiga turer till kaffeautomaten och ett gediget hälsande på efterlängtade kollegor i den gigantiska mediefabriken.

Inte förrän idag kan jag skryta med att ha satt mig in i programidén. Ett helt nytt ämne som jag vill kasta mig in i, göra en fet djupdykning i  för att frossa i detaljer. Sömn, rutin och abstinens efter gud vet vad gör mig sprängfylld av energi och jobblusta. Kanske kallas det motivation. Jag har världens bästa jobb!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback