Det här med barn

Tänk att träffa en man med barn. En tvåbarnspappa. Det verkar ju vara något man får räkna med då man börjar närma sig de trettio. Jag skulle vara det tredje barnet: Tonåringen.

- Jag skulle vara ute och shoppa, hänga på krogen och supa medan han åkte iväg på sina kollo-kvällar och familjemiddagar.

- Jag skulle alltid känna mig svartsjuk på kidsen för att jag ville ha honom för mig själv. Ungarna skulle vara ivägen för vår blomstrande kärlek.

- Om mornarna skulle jag sitta och smygsnegla på de perfekta, prydliga små varelserna och kasta små hatiska blickar på Honom som torkar deras redan rena ansikten med lyxiga våtservetter.

- När jag vill ha bilen för att åka och träna har han för länge sen snott den för att skjutsa de små liven till pianolektioner, hockeymatcher och scout-träffar.

- När vi sitter där i vardagsrummet framför tvn skulle jag försöka få iväg Honom till sovrummet, men det skulle bara sluta med att den ordentlige familjefadern vänligt men bestämt skulle avfärda mig med ett:   ”Inte nu älskling”.

- När jag vill äta oxfilé och starkostar hemma i villaköket kommer Han att propsa på grillkorv och pommesfrites.

- När jag vill gå på romantisk resutarang och dricka dyra viner skulle Han föreslå ett ”Happy Meal” på McDonalds.

- När jag vill hänga på Medis och dricka bärs föredrar han rosa lemonad på en filt i Hagaparken.

- När jag vill åka båge till nord-Norge föredrar han husvagnsemester på Snibbens sommarcamping i Härnösand.

- När jag vill äta italiensk lunch på Café Montmartre föreslår han en stärkande husmanslunch på ”Lasses Matstuga”, kids inkluded.

- Jag skulle åldras i förtid av ungarnas påhitt. Få bekymmersrynkor och ihopsnörpt överläpp.

- När jag vaknar har står han visslandes och lagar lunch till barnen, vilket är deras andra mål för dagen. Jag är bakfull och äter pyttipanna till frukost.

- När jag vill dra till Saint Tropez på solsemester föreslår han Skara Sommarland med Bert.

- När jag gör allt för att bibehålla min unga kropp i någorlunda trim inhandlas det fettbildande livsmedel såsom chips, läsk och ostbågar. Avnjutes gärna skrikandes  och gormandes framför Gladiatorerna på TV4.

- När vi ska gå på lyxig shoppingtur hamnar vi på OBS Klädmarknad eller Factory Outlet i Kungens Kurva.

- När vi ska köpa saker till hemmet förkastas mina förslag på kitschiga inredningsdetaljer. I stället ska det investeras i specialbeställda pedagogiska leksaker och karaokemaskiner.

- I badrummet ligger min Beauty Box nedslängd i ett hörn till förmån för skötbord, Pampers Wet n´Dry och diverse badankor.

- När jag ha en romantisk hemmakväll med mycket sex i avancerade ställningar, förespråkar han Fia med knuff med hela familjen vid köksbordet.

- Mina frigida tankar om egna barn skulle vara som bortblåsta bara efter några veckor. Så då skulle jag sitta där ensam på ålderns höst och undra vafan som gick snett.

- När jag exploderar av ilska, klappar han mig överseende på axeln och går sen iväg för att trösta sina upprörda små älsklingar.

- När jag vill gå och se svåra franska filmer hamnar vi i stället på "Shrek 3" och "Morsan, farsan och Tsatziki".

- Hemma går skivspelaren varm med musik som "Hits for Kids 2005", "Smurfhits 57" och "Crazy Frog".

- När jag vill gapa, skratta och prata vitt och brett om saker, tystar han mig och säger ”För barnens skull”.

- Kylskåpet är rensat på lax, chèvre, oliver, vinegretter. I stället kan man finna rovor, mjölk, potatis och Findusrätter.
And we´re just one of those Biiiiiig Happy Familys.


__________________________________________________________________________________

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback