Solen, noshörningen, tranan och regnet

image900
"Solen, noshörningen, tranan och regnet". Nej jag pratar inte om spirituella svärjelser och rituella danser till monofon, trumma och flöjt- jag pratar om Friskis & Svettis. Och jag skojar inte.

I morse kunde jag knappt hoppa upp ur sängen, sån träningsvärk hade jag i marlamagen. Trots det trotsade jag muskelmakterna och knatade iväg till Friskis & Svettis än en gång.

Den här gången var det en helt annan gympalärare, nämligen Johan Mattson. Nice, tänkte jag att han tänker på hälsan också och inte bara
rotlöst irrar runt på Spy bar.

Till min förvåning var det inte den Johan Mattson jag trodde utan en gråhårig halvfachistisk gympaledare. Träningspasset var så innutahelsike jobbigt att jag flåsade som en hel säl (Jag väljer att tro att jag inte såg ut som en säl också). Passet avslutades med sprituell musik och långsamma yogalikande övningar som gjorde att jag hade sjukt svårt att hålla mig allvarlig.

Gympaläraren med mässande röst:

"Sträck er efter solen, ta djupa andetag och dra solen ner till dig så och låt värmen skina in genom huvudet, bröstet... magen...och slutligen energicentrat..."

"Tranan sträcker sig mot solen, stå på ena benet, lyft era vingar..."

"Vänd ansiktet mot regnet. Känn dropparna strila i ditt ansikte"

Nånstans där slutade jag lyssna och tänkte i stället på män, sprit och dekadens.

Kommentarer
Postat av: Hannah

Hahaha! Jag har också varit på hans pass. Galna karl! Dessutom bara ääälskar han Rammstein. Och är lite gubbsjuk.

2007-05-11 @ 10:22:27
Postat av: marla

Hahahaha! Hannah! Nu garvar jag ihjäl mig här! Hahaha! Även om knipövningar till Rammsteim inte är att underskatta bubblade han lite väl mycket om dem. Han skulle på konsert nästa gång de kom till Sverige. Vi ses bland alla svetton Hannah!

Postat av: Anonym

Det blir lätt pinsamt när svennar ska försöka vara orientaliska

2007-05-11 @ 16:26:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback