Giftasvuxen













Karin Ström satte ord på det. Helt klart. Jag är inte heller giftasvuxen.

"Överallt - i tunnelbanan, i tidningar och på TV - ser man människor som på något konstigt sätt lyckats bli stora vilket får en att tänka "hm, de är nog dem som världen tillhör". Det är dem folk pratar om när det snackas om differentierade momssatser, avtalsförsäkringar och arbetsmiljöutbildning. Hjälp. Bäst att jag gömmer mig så de inte upptäcker att jag aldrig orkat öppna det där orange kuvertet."

Jag beskrev något likande i en novell för ett tag sen.


Kommentarer
Postat av: Skolfröken

Äh. Jag tror jag har genomskådat det där. Alla tror att någon snart ska komma på att man aldrig har öppnat sitt pensionskuvert, vet vad siffrorna på börsen betyder eller inte ens har den blekaste aning om vad en liter mjölk egentligen kostar. Jag tror att betydligt färre än vi tror är såna där vuxna människor, och att den där behagfullt vilsamma fasaden lurar brallorna av oss. Jag har kolleger som är närmare de 60 med barn och livserfarenhet och allt det där, som fortfarande tänker "shit, när ska de komma på mig?".
Sen att det oftast är vi innerstadsbor med fräna jobb som liksom har tid och råd att kokettera med vår icke-vuxenhet, som gör det, är en annan sak.
Puss Marla!

Postat av: marla

Glin 4-ever!

2007-06-01 @ 12:00:25
URL: http://marla.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback