Från förvirring till klarhet till förvirring

31746-67

Efter att i januari ha skrivit historien om
http://marla.blogg.se/2006/january/historien-om-krokben-och-fullkorn.html
fick jag igår plötsligt en uppenbarelse:  Krokben ÄR Fullkorn och jag har pratat med honom.

Jag och Millish sitter tillsammans mitt emot DJ-båset i lilla Baren på Riche, Millish med sina blanksvarta kryckor och jag med värme i mitt bröst. Mitt livskall som barmhärtig samarit känns finfint nu när jag övertalat henne att trots benbrottet fortsätta njuta av Stockholmsnätterna i stans bästa barer. Kanske borde jag satsa på en karriär som personlig krogassistent på heltid.

Millish är ett invalido 4-ever säger vi nu när någon frågar. Vi det här laget har hon har tröttnat på att dra storyn om det krossade knät och snowboarden och skidbacken, med tio följdfrågor som kräver svar.

"- Invalido 4-ever "svarar vi och de blir tysta och får något skrämt i blicken.

Någon spelar psykadelisk blipblop live, folk blir som galna, vi sitter kvar och ser på (ja, Millish har ju inte så mycket val). En man vid namn Pete slår sig ner. Han roar oss med sina hätska kommentarer men det är inte förrän han börjar tala om sin kompis som jag vaknar till liv. 

Pete berättar, att Fullkorn snart kommer att stiga in i lokalen. Jag och Millish växlar blickar och skrattar till. Men i stället är det Krokben som med en graciös hållning glider fram till oss. En halv livstids förvirring uppstår innan jag inser att Krokben och Fullkorn är samma person. Det VAR alltså Fullkorn jag sparkade på smalbenet den där gången. Jag log det vänligaste leende jag kunde och bad en snabb bön om att han inte skulle komma ihåg vem jag var. Framför allt så hoppades jag att det där förmodade blåmärket inte hade gett honom några bestående men. Han log igenkännande tillbaka och jag drog en lättnadens suck. Han mindes mig, men tydligen inte min spark.

Nu är det endast några få frågor som kvarstår: Vem är fejk-fullkornet? Och vad har han för uppgift i livet nu när han inte varit med i någon sunkig McD-reklam? Och varför ska de vara så förbannat lika? Kanske kommer jag en dag att få klarhet.
 


____________________________________________________________________________________________

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback