Saker jag haft tid att fnittra åt

image898
När jag är ledig sysselsätter jag mig ofta med att iaktta människor. Det här är saker jag fnittrat åt de senaste dagarna.

När jag satt vid ett bord snett bakom på en restaurang och råkade höra hur en f d medarbetare och programledare sälja in sig hos en dejt med att han "älskar barn och var trött på att gå ut på krogen". Tihi. Vilket bull tänkte jag som visste runt tio brudar han lägrat den senaste tiden, men jag såg senare att det funkade ganska bra. Tjejen glittrade med ögonen och verkade minst sagt imponerad av den rare lille ängeln. Det blev säkert åka av den här gången också.

När en fönsterputsar-rookie utanför Restaurang Sûd inte riktigt lyckades få ihop det. Han klättrade upp och ner för stegen mellan varje putsdragning. Det såg onödigt ut. Men det roade i alla fall mig där mellan kaffeklunkarna.

När en höggravid kvinna staplade förbi utanför Pet Sounds. Hennes orolige partner tog ett nervöst tag i hennes arm för att hjälpa henne, men hon knuffade irriterat bort honom och fortsatte sin vaggande i sakta mak. Partnern såg ut som ett hjälplöst frågetecken, stackarn.

När jag såg tre kräkande män på vägen hem i fredags natt. En av dem i femtioårsålden hade tagit stöd mellan två felparkerade Opelbilar på Åsögatan. Han såg inte helt kry ut. Av någon anledning tyckte jag att det var roligt, det också.

När två bajsnödiga creddbrudar gick förbi varandra i Götbacksbacken iklädda likadana Nakkna-kappor. De stirrade först på jackorna och stannade nästan till för att scanna av varandras övriga klädval. Till slut tittade de upp i varandras ansikten och fnös och gick vidare. Ja, det är sant. Jag satt i fönstret på Indigo och såg hela spektaklet.

När tre bjäbbande minihundar (ni vet såna där som jag alltid vill måtta en spark på men som jag håller mig ifrån att sparka) skällde på varandra vid Nytorget och anföll och slogs så att tanterna nästan flög i backen. Det var roligt.

När jag gick förbi Folkets Kebab och hörde ropet ända ute på gatan:
EN ROLLE!

Sen är det ganska roligt att jag lyckades svulla i mig en liter vaniljglass häromkvällen. EN LITER! Det är ett halvt big pack.

Kommentarer
Postat av: Vilse

Jag tänkte be om råd gällande indigo/date men efter drygt 40 minuters omformuleringar tänker jag bestämma mig för att ge upp. Så.

Postat av: marla

Krånglar kommentatorfunktionen på marlabloggen? Eller fann du inte orden? Indigo är FEL ställe att dejta på om det var det du undrade. Helt fel!

2007-05-09 @ 23:30:53
URL: http://marla.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback