Klart Hasse Aro ska odla!

image888
I morse fick jag ett sms från Hasse. Han skrev:

"Hej kompis! Hasse A här. Nu börjar Settman komma obehagligt nära mig i mustaschkampen mot prostatacancer. Jag behöver din hjälp. Smsa "kamp5 102" till 72900 så får Cancerfonden 5 spänn och jag en röst. Vill du ge mer skriver du "kamp25 102" eller "kamp50 102". Då får jag fem eller tio röster och Cancerforskningen 25 respektive 50 kronor. Du kan följa matchen på
aftonbladet.se/mustasch. Tackar /Hasse A"


Marlan vill därför uppmana samtliga marlabloggsläsare att omedelbart stöjda Hasse. Att se Hasse i en välputsad mustasch kan bli det bästa som hänt marlan i år! Ni gör alltså inte bara en insats för Hasse och cancerforskningen, utan även för mustaschälskare som mig. Rösta!

Kommentarer
Postat av: majki

Njaääee, jag är lite rädd för herr Hasse... dessutom är prostatacancer en av de få uteslutande manliga åkommor, vilka därför redan topprioriteras i forskningen världen runt. Just prostatacancer drabbar dessutom främst välbärgade, läs vita, män då det främst är de som kommer upp i den relevanta åldern; De främsta dödsorsakerna är ju svält (läs; mord) följt av botningsbara sjukdomar som diarre, malaria, tbc, halsfluss m.fl.
Det är alltså en s.k. kamp mot den enda lilla nemesis den "de vita, dumma gubbarnas" elit har att gnälla över... de sitter ju redan på resurserna, då blir det väl snarare de "pontentiella offrens" egen idiotiska felprioritering som leder till att för lite resurser avsätts? (om så nu ens är fallet)
Det kanske kan låta kallt, men jag är själv representant för gruppen i fråga och jag vägrar mjäka och/eller känsloplonka över våran s.k. "utsatthet"!
Nej; Död åt de skändliga! Prostatacancer eller pistolkulor... alla vägar leder till Rom.

Postat av: majki

-Hmmm, var först inte meningen att det skulle bli så pass... men jag skapade mig visst en åsikt jag aldrig förut haft i tankarna, när jag skrev ner den.

Nu ska jag raka av mig mustaschen!

2007-05-07 @ 14:03:00
Postat av: marla

Så kan man ju också se på saken! Hehe

2007-05-07 @ 16:16:36
URL: http://marla.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback