Kåta hundar

image948
Jag tycker inte om hundar. Hundar luktar illa. Hundar älskar tydligen att sladdra runt med sin blöta nos på mina strumpbyxebeklädda ben. Hundar har ingen personlighet. Man kan behandla hundar väldigt illa och ändå viftar de på svansen helt iq-befriat. Hundar bits ibland. Hundar är äckliga och stoppar ner sina huvuden i papperskorgar. Hundar är kåta.

När jag ser en tax avlånga kropp kommer jag osökt att tänka på en sån där slice-maskin i rostfritt stål. En sån man skär skinka med. Inte för att jag någonsin skulle stoppa en tax i en sådan och sedan breda ut den på ett avlångt silverfat med salladsgarnityr, så ond är jag inte, men jag bara säger det: Jag acossierar till en slice-maskin. Det är så mycket... kropp.

Idag hade jag väldigt mycket att göra på jobbet - Idag fick jag väldigt lite gjort på jobbet. En tax och en tax juckade hejdlöst dagen lång i min högra ögonvrå. Jag tror att de försökte ligga med varandra. Jag undrar stilla om hundägarna tänkte på att det är svårt att producera tv när man distraheras av djursex.


(Jag inväntar nu lynchmobben med palestinasjalar och bvulgursmulor runt munnen)

Kommentarer
Postat av: David

Jag gillar inte heller hundar, även fast jag delvis kan känna igen mig i din beskrivning av dom.

Postat av: Shishkebab

Jag tycker hundar kan vara goa. Men när de enträget ska in under kjolen och nosa blir det rödljus fram. Maken till fräckhet!

2007-05-30 @ 00:08:09
URL: http://moxasin.blogg.se
Postat av: marla

David: Kåt, alldeles säkert. Iq-befriad? Inte med den pennan.
Shishkebab: Rödljus fram?

2007-05-30 @ 08:27:29
URL: http://marla.blogg.se
Postat av: Lord FOul

Hundar är ett folkhälsoproblem och allmänt äckliga.

Postat av: mimi

Hundar luktar... men jag vill anda ha en chihuahua. tack för kommentaren stumpan. Jag har fortfarande skola v 24, slutar sista juni. Sen borjar jag jobba heltid. Det fâr bli barbecue till hosten ;)
puss o kram

2007-05-30 @ 12:08:34
URL: http://puce.blogg.se
Postat av: Shishkebab

marla > Sätta stopp för det hela.

2007-05-30 @ 16:38:00
URL: http://moxasin.blogg.se
Postat av: A Peaceful Warrior

Ingen palestinasjal här så långt ögat når...
Alla har ju självklart rätt att tycka vad de vill om vad de vill i den här världen. Har dock otroligt svårt att förstå vissa människors ståndpunkter och åsikter ibland bara, men så är det med alla eller hur...alla är olika.
För min del, så berikar min hund mitt liv på ett sätt som jag inte kunde drömma om och jag synkar inte ens närmelsevis med vad du uttrycker i ditt inlägg...
Med all respekt för din annars så sköna, cyniska och ofta bitska blogg med spår av eftertankar till och från, så känns det som att du inte riktigt vet vad du snackar om här när du drar hela hundsläktet över en kam.
Jag kan ju inte låta bli att kommentera. ;)
Haha, jag antar att jag faller offer för den provokationsfälla du lagt ut, kanske i avsikt bara för att garva åt hundägare som jag, som inte kan låta bli att svara (fast utan palestinasjalen då).
Jag hoppas att du inte på fullt allvar står bakom åsikterna ändå. Om du nu ändå gör det så...
Alla hundar luktar till att börja med inte illa, sedan så har de visst enorma personligheter om man är tillräckligt lyhörd. Precis som människor är, så
är de dock alla olika vilket inte ska glömmas. En del är äckliga, andra inte. En del är kåta, andra inte. Alla reagerar olika på oförätter. Hundar är framförallt sådana som de uppfostras till att bli dvs är det människan - hundägaren som bär ansvaret för hur hunden beter sig! (...det finns således otaligt många totalpuckade hundägare där ute)
De är i alla fall en produkt av sin uppväxt och omgivning - liksom du är det.
Jaha ja, det var dagens lynchuttryckning för djurens rätt...
Önskar dig allt väl annars.
---
Vet du förresten om att din myspace-sida genererar ut någon slags spamaktig reklam till mig (dina friends antar jag) med jämna mellanrum?

2007-05-31 @ 10:34:01
URL: http://ensublimtillvaro.blogspot.com/
Postat av: Huus

Håller med om att hundar är lite överskattade, men också katter.. Har otäcka ögon. APW, det finns en hundfrisörsalong, granne med oss på Erstagatan. Kanske nåt för Ronja??

2007-05-31 @ 23:37:43
URL: http://sirhuus.blogg.se
Postat av: mijkel

va trevligt att vi har samma syn på hundar..

2007-06-01 @ 08:09:47
Postat av: marla

Jag ryser varje gång VD:ns hund stryker sin strävhåriga päls mot mina ben under skrivbordet, alltid när jag minst anar det. Fy fan!

2007-06-01 @ 12:01:58
URL: http://marla.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback