Jag svettade runt på Friskis & svettis


Helt plötsligt utan att jag vet hur det gick till flåsade jag runt i en ring av svettiga människor i en färgglad gympasal. Mitt i ringen stod en hysterisk gayman som ömsom grimascherade, ömsom skrek kniiiiiiiiiip, presssssssa, kom igeeeeeeeeen på skånska.

Katja som är den fittaste doktorinnan av de fittaste, bar smart nog kläder som andas. Jag flåsade omkring i mina knallblå Adidasbrallor och min Fejk-jesus-tisha. De kläderna andas inte, tyvärr.

De spelade musik som jag aldrig hör. Vi sprang runt och gjorde indianhopp till Linda Bengtzing, plockade äpplen till Timbuktu och knep våra stjärtar till Rammstein.

Där var vanliga svenssons i sportiga kläder i alla åldrar och radiomusik och färgglada lokaler. Svårsöder med cigg rödvin och allt i svart, var som bortblåst och mina kinder fick en nyans av "Helena Rubenstein Red rose Nr 405" heeeelt naturligt.

Jag kunde inte låta bli att lägga av ett hästgarv mellan hoppen. Ingen annan log, utom Skåne-bögen som nickade uppmuntrande till mig.

No more smalfetma*!!

Gick hem i kvällsolen och tänkte att allt är väldigt bra just nu. Jag var lite yr av all ansträngning men kände mig varm och fri. Jag hade glömt hur det kändes att träna. Tänk att man kunde få den där smögarkänslan med endorfiner som rusar runt i huvudet och det där lugna sköna i bröstet och bruset i fingrarna och känna att armarna hänger helt avslappnat- bara av att ta ut sig lite extra!

På torsdag är det dags igen. Beach 2007 är nära. Nog för att jag kommer att sitta begravd i en tvfabrik hela sommaren, men ändå! Lite fräsch smal-snyggma har ingen dött av! Jag tänkte på Skåne-bögen och log för mig själv precis innan jag skulle somna.


* Smalfetma - När man ser snygg och smal ut med kläderna på men är helt sladdrig där inunder.

Kommentarer
Postat av: mimi

den svenska friskis o svettis är känd över hela världen... the swedish gympa..
sâ mycket bättre efter sport man mâr, va fan tror du orsaken är att jag stiger upp 5.30 varje morgon för annars om det inte var för de där edorfinberoendet...

Allvarligt talat Marla... EN liter vaniljglass.. inte dâligt haha...

Postat av: mimi

Förresten ett fkantigt test men iallafall... Hur gammal är du... jag blev nitton haha.. inte undra pâ att jag inte är redo för förhallande och barn...
http://www.vuxenpoang.com/

2007-05-09 @ 19:25:30
URL: http://puce.blogg.se
Postat av: Sir´en

Smalfetma, kan nog stämma på mig också. Bättre än bara fetma i alla fall..

2007-05-09 @ 22:46:25
URL: http://sirhuus.blogg.se
Postat av: marla

Jag gjorde testet:


Vuxenpoäng.com - Hur vuxen är du egentligen?
Din vuxenpoäng är: 17

Din ålder borde vara 31.1 enligt Sveriges Vuxenpoängsstyrelse
För att se ditt poäng senare, spara den här länken


Se där ja! du är ungefär lika gammal som du framgår av testet. Så fortsätt leva ditt liv precis som det är och allt vad det innebär. Glöm inte bort att allt eftersom du blir äldre så måste du samla på dig mer vuxenpoäng.
Tips på saker att göra för att få mer poäng

* Är du fortfarande singel så oroa dig inte, gå ut på krogen och försök hitta någon.

* Köpa bil.

* Köpa hus.

* Åka till Kina

* Anordna vinprovning för dina vänner.

* Börja dricka Gourmetkaffe.

* Är du inte redan sambo är det kanske dags att börja fundera på det iallafall.

2007-05-09 @ 23:35:41
URL: http://marla.blogg.se
Postat av: marla

Mimi: Jamen jag tröståt okej! Nu är det andra bullar här..

Sörhuus: Instämmer. Nån gång måste man få vara snygg också (med kläderna på).

2007-05-09 @ 23:43:59
URL: http://marla.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback