Road trip, del II- "Femte hjulet"

image955
Dr Katja & Toffe hånglandes på Rättviks brygga

Medan björkarna svischat förbi och den morgonblå himlen lyst i våra ögon då vi avverkade mil efter mil i hyrbilen, hade jag inte tänkt på det över huvud taget. Jag hade som min barndomskompis säger, varit "PÅ eller AV" och antingen babblat oavbrutet eller sovit som en alkad stock med huvudet mot bilrutan i en onaturlig ställning.

Men när vi nådde Rättvik och tassade ut på den fantastiska bryggan och lade oss i solen vid Siljan, och när Dr Katja och Toffe såg sådär härligt förälskade ut och när Johan och Seb snuttegullade upp varandra- kom jag att tänka på det. Jag var det femte hjulet.

Jag såg ner på mina bleka ben. De skiftade i azur. Nej- Nu var det dags för folkproppar.

Kommentarer
Postat av: majki

-Åååh, brygghångel, det var ett tag sedan... suck.
Att vara femte hjulet upplever jag alltför ofta och även om det, precis som nu i ditt fall, är någonting man plötsligt inser (när det redan är försent) så brukar jag undra om de andra undrar om jag har planerat att tränga mig på eller om jag bara inte insett att jag är femte hjulet... då mår jag lite dåligt. Fram med folkpropparna som sagt.

Postat av: Joakim

Så du har varit i mina hemtrakter. Men Rättvik? Bah! Jävla bajsort. Det är Leksand som är skiten!

2007-06-05 @ 15:14:34
URL: http://sjundestatsmakten.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback