Läkarcitat

image951
Jobbar just nu med en stor tv-produktion, en realityserie från en sjukhus. Här är några citat av min favorit-doktor.


Om varför han valde yrket:

"Egentligen ville jag bli basketproffs, men jag insåg snart att jag aldrig kommer att bli någon Michael Jordan..."

"Jag tittade en hel del på Lagens Änglar och tyckte det skulle va coolt att bli advokat. Men så började jag kolla på Cityakuten i stället och tänkte att det skulle vara sjukt ballt att bli läkare. And here I am."

"Pappersjobb är ju inte så himla ballt"

Ett känsligt ämne: 


Reporter: "Känner du dig fortfarande färsk på ditt jobb?"

"Ja, det gör jag nog.. Eller på just det här jobbet är jag relativt ny.. Något mer du ville veta?"

Om svårigheten att  undersöka barn: 

"Direkt när de ser en vitklädd, så ba scoooooooooooooooo och så blir de, drar sig tillbaka liksom?"

Övrigt:

"Det är lite av en egokick att vara läkare, att man känner sig typ... bra liksom.? 

Haha! I like him.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback