Hog pa feber och morfin


Jag sager hej till alla mandagsnyktra blogglasare i Sverige som just nu sitter i sina kalla lagenheter och langtar efter varmen. Det ar har den finns.

Jag och en fotograf befinner oss just nu i ett valdigt, vadligt varmt land pa jobb. Det ar 40 grader varmt och vi hamnade enligt lagen om all javlighet pa ett hotel utan AC. De lurade oss, de sma elaka hotellanstallda liven. Herr Fotograf stormade ner till receptionen for att styra upp det hela. Det resulterade i annu mer spel for galleriet. De skickade upp en vaktmastare som latsades forsoka laga Air Condition-maskinen, sjalvklart utan att lyckas.

Nar han snackade med andra turister visade det sig att de kort samma grej med dem. Efter att ha harvat runt och forsokt fa tag pa ett nytt hotellrum medan jag låg däckad i en taxi, gav vi upp. Det visade sig ungefar lika omojligt som om att jag skulle traffa mannen i mitt liv och gifta mig. 

Han ringde hem till chefen i Sverige till slut. -Lyxhotell tack! Och nu sitter jag har efter tolv timmars somn pa ett marmorbeklatt och valputsat golv, med havshorisonten fastsmockad i ogat och ler.

Jag har legat dackad i sangen tung i skallen med feber och halsont ett dygn utan att kunna filma en javla ruta.

Klockan ar snart elva och en dundermedicin som sakerligen innehaller bade dunderpenicilin och morfin har fatt mig att kanna mig besynnerligt hog och tillfalligt frisk. Men nagonstans i den har berusningen har jag tillrackligt fornuft och hjarnkapacitet for att forsta att det ar en illusion.

In i dimman...


Kommentarer
Postat av: mimi

Nu blir jag nyfiken vart du befinner dig i världen... skicka ett mejl och berätta...
kram!!

2007-07-24 @ 17:39:42
Postat av: jansson - bitter & osöt

Oj 40grader och ingen AC, svettigt värre :)
Själv åker jag till spanien, men på semester. Inte så exotiskt, men AC är garanterat ;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback