Skurks

31746-561
De finns överallt! Skurkar, bovar, bedragare, tjuvar och banditer. Igår morse på väg till jobbet sprang jag på en man jag verkligen inte var beredd på att möta.

Nämligen en herre som jag wallraffat med dold kamera då jag utgett mig för att vara någon annan. Jag pratade i mobiltelefonen när vi gick förbi varandra på gatan. Föga förvånande var han på väg till Skattemyndigheten, den gamle fifflaren. Hans ögon mötte mina och jag såg hur han hajade till. Det var uppenbart att han kände igen mig. Jag babblade vidare och vägrade att vända mig om för att se om han tittade efter mig.

Eftersom jag en gång i tiden hängde ut honom i ett tv-program tror jag att han inte är speciellt förtjust i mig. Faktum är att jag är säker på att han väldigt gärna skulle vrida nacken av mig om tillfälle gavs.

"Efterlyst sju noll två noll noll och nitti
Ring och sätt dit alla bovar i city"

Kommentarer
Postat av: GH

Han var säkert orolig att du pratade med "masen" i tfn, haha!!

2007-01-18 @ 10:24:54
Postat av: marla

Ja man kan ju hoppas. Ha ha!

2007-01-18 @ 10:33:18
Postat av: tove

Siffrorna säger vi gör grymma grejjer! (Ett till citat från värsta efterlyst låten.)

2007-01-19 @ 16:17:43
Postat av: marla

Haha! Ja, just det Tove. Hade nästan glömt!

2007-01-19 @ 17:42:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback