Resumés felsteg

Händelseförloppet:

1. Jag var tvungen att censurera
mitt inlägg för att över huvud taget få publicera det på Resumés diskussionsforum. Däremot var alla möjliga påhopp på Sofia Hartung välkomna. Efter att jag ringt ansvariga på Resumé och pratat med moderatorn personligen och fått reda på att det var ordet "förtal" som var tvunget att tas bort, publicerades äntligen mitt inlägg. Tack för det.

2. Resumé får kalla fötter och ändrar rubriken. Från att ha publicerat rubriken "Kärleks-affär tog Expressen till partitoppen" ändrades den till  "Affär tog Expressen till partitoppen"

3. Artikeln toppar inte längre resumes förstasida, utan hamnar som nummer två på löpet.

4. Resumé publicerar en ny artikel där Marita Ulvskog går ut och kommenterar fallet. Men bara för att hon kritiserar wallraffande som metod betyder inte det att Resumés påstående att Hartung haft en sexuell relation med en s-ombudsman stämmer. Det är fortfarande förtal.

5. Resumé har nu fått kalla fötter. De gör allt som krävs för att kasta vatten på kvarnen, gör allt för att försöka bevisa de falska påståendena. De låter ännu en Socialdemokrat uttala sig i en artikel. Där det fortfarande inte finns någon som helst bevisning, utan enbart spekulationer och felaktiga slutsatser.

6? Ja, det återstår att se. Förhoppningsvis tas artiklarna bort.

Min åsikt: Det är okej att publicera kritiska artiklar kring arbetsmetoden wallraffande. Inte att publicera grundlöst skvaller.

Kommentarer
Postat av: Sababa

Det är trist att råka ut för "besatt" kärlek. Det bästa man kan göra är att inte besvara den, som Sofia H gjorde. Jag kan bara spekulera hur annorlunda reaktionen från media varit om Sofia vore en man.

2006-09-21 @ 15:36:21
Postat av: Happy

Intressant att du som Expressenmedarbetare tycker att det INTE är okej att publicera skvaller. När man tänker på Persbranthistorien. Ni måste ha härliga interna diskussioner varje dag.

2006-09-22 @ 08:42:32
Postat av: marla

Du Happy. Jag har varken jobbat på Expressen eller någon annan kvällstidning.

2006-09-22 @ 10:06:18
Postat av: Happy

Sorry, vet inte vad jag fått det ifrån?
*funderar*

2006-09-25 @ 14:31:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback