Jag lurade med honom på tjejbio

31746-240

Djävulen bär Prada.

Jag lurade med en snygg tjeck på tjejbio. Tillsammans satt vi där bland kvinnorna och såg oss förundrat omkring. Biosalongen i Söderhallarna rymde 350 personer. Så lång ögat nådde kunde vi se två män. Männen, de 346 kvinnorna plus han och jag hade samlats för att se Meryl Streep som spelar chefen från helvetet i "Djävulen bär Prada".

Biosalongen påminde mig om den där reklamen för Libresse (?) då tusentals kvinnor springer fram i New Yorks stadskärna och sjunger gospel tillsammans. En lätt obehagskänsla även för mig när så många kuttrande kvinnor grävde i pralinpåsarna och skrek ut sin lycka i gapflabb vid varannan replik. Hur kändes det då för mitt biosällskap? Angående filmen: Den kan ni se.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback