Självupptagen och tillknäppt på samma gång?

31746-368
"En och annan uppfattar dig just nu som en smula självupptagen och svår att riktigt komma in på livet."


Så stod det när jag slängde ett öga på Metros horoskop i morse. Jaha.

Idag gör jag ett litet experiment. Jag går emot allt vad min personlighet heter och ska försöka vara så liten, så liten, så liten, att jag knappt syns. Jag ska även vara ödmjuk och älskvärd på det blygaste lilla sätt jag kan. Den enda gången jag ska synas är när jag överöser omgivningen med smicker. Och ställer genuint intresserade frågor av privat karaktär. Eventuellt ska jag  putsa ett äpple till bossen också.

Sen tänkte jag fläka ut mitt inre till en kollega. Det kan bli Slätt. Jag ska binda fast honom i kontorstolen och gråta ut i hans fastsurrade knä. Låta honom lyssna på alla de lösa trådar som virvlar runt i mitt huvud.

Det dök bara upp en ynka liten fundering i min förvirrade skalle. Hur ska jag kunna öppna mig och låta någon komma mig in på livet utan att bli helt självupptagen och bara prata om mig själv?

Ja, det kommer att bli ett problem det där.

Kommentarer
Postat av: TaZty

Ha en bra dag då! :)

Postat av: GH

Livet är en balansgång... Och inte precis en "win-win-situation"... Hoppas du får till en fin upplösning på trasslet i ditt huvud, men lita inte för mycket på "apans tecken" eller en blåstirrande vädur bara... :-)

2006-12-06 @ 11:26:25
Postat av: Zeke

Flickor gråter ut i våra knäna alldeles för sällan.

2006-12-06 @ 13:05:49
Postat av: Richard Slätt

Väntar på att du ska gråta ut men det är visst mest ord med anspelning på sex i någon form som dominerar redaktionen i dag. En person ville starta dagens-ord-blogg-med-ord-kopplade-till-porr. Dagens första:

Rövplugg.

Så, kom och gråt och fläk nu då.

2006-12-06 @ 13:53:37
URL: http://rattochslatt.blogspot.com
Postat av: marla

Zeke: Gör vi? Det var ett tag sen nu någon man grät ut i min famn, så det kanske börjar bli mer jämlikt på den fronten.

GH: Jag hoppas på morgondagens horoskop.

Slätt: Ja, jag hade ju planer på det, men du vet hur iskall jag är som människa, plus att det är omöjligt att gråta på arbetstid i den här karga miljön. Om man inte får bilder på en väninnas nyutploppade bebbe då förståss, remember. Bu-huuu!

Angående dagensporrordbloggen: Vad tror du jag fick blogguppslaget ifrån? :)

2006-12-06 @ 14:18:35
Postat av: Richard Slätt

Jag vet ingenting. Jag vägrar veta någonting. Det är bäst så. Bebbeböl, ja herregud... hur kan man glömma? ;)

2006-12-06 @ 14:24:41
URL: http://rattochslatt.blogspot.com
Postat av: marla

Jag läste Bebbe-öl. Öl.

2006-12-06 @ 14:35:01
Postat av: Richard Slätt

Öl, hell no! December månad har följande regler i familjen Slätt (ja ok. I min egen värld då, plus flicka) Max två öl, lätt att det blir tre men inte mer per utgång. Max två utgångar per vecka. Detta ska jag hålla slaviskt på, med undantag för den där julfesten som kommer bli lite lite mer alkohol på. Det blir fint kan jag lova. Jobbigt dock med mängder öl i lägenheten som inte får röras, 13 flak som bara hånskrattar mot mig när jag kommer hem varje kväll.

2006-12-06 @ 18:04:47
URL: http://rattochslatt.blogspot.com
Postat av: marla

Som sagt. Gråblaskig månad är inte heeeelt att förakta.

2006-12-06 @ 18:56:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback