Sjukhusproduktionen blew my mind!

image917
Det är min första dag på
nya jobbet i tvfabriken. Min entusiasm har faktiskt inga gränser den här gången. Produktionen går under arbetsnamnet "Sjukhuset" och kommer att sändas på TV3. Vi har redan börjat arbeta med castingen av personalen, och allt från läkare till sjuksköterskor till vårdare verkar vara väldigt entusiastiska över att vara med. Programmet är en dokumentärserie (även om jag tycker att man missbrukar benämningen dokumentär i den här produktionsformen och hellre vill kalla det reality) där vi ska följa personalen på akuten och sjukhusets övriga avdelningar. En del av patienterna kommer till viss del att medverka, efter sitt godkännande såklart.

 

Programmet ska sändas fyra dagar i veckan och redaktionen är stor! En producent, en efterbearbetningsproducent, tre redaktörer (jag är en av dem) och fyra team bestående av inslagsproducenter, fotografer och ljudtekniker. Det här är så spännande just nu att jag är helt upp i varv! Räkna med många jobb-bloggar i sommar!


Kommentarer
Postat av: mimi

fy sjutton va roligt...
jag behöver göra en tvâ veckors praktik i sommar pâ ett sjukhus... can you help me? ;)

Postat av: GH

Som sagt tidigare - you stroke gold! Good luck! :-)

2007-05-14 @ 16:02:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback