Jag har både surdeg och vallmo

image943
Hamnade på
Bondens marknad. Farbrorn bakom bröddisken bar vit mustasch vilket gjorde att jag råkade stanna till lite för länge. Jag hade utan att tänka på det gått på trix Nr 1 i försäljartrix-manualen, att få kunden att stanna och titta på utbudet.

"Do ska köpa bröd huh?
"Eh ja.... Jag tror det..?"
"Jag ska visa. Fyyyyra sorters bröd. Do ska smaka ALLA!"
"Kejrå"

Började tugga i mig de halvtorra brödsmulorna utan att ha något att skölja ner med. Log förstulet mellan idisslingen medan mannen stirrade på mig för att få sig ett utlåtande.

"Ja, det var gott."

Han fortsatte stirra.

"Ja alltså, VÄLDIGT gott." sa jag med ett osäkert leende.

"Jaaa! Jag veeeet, men.." Han gestikulerade vilt. (Mumlade säkert mamma mia också när jag inte hörde.) "Men vilket ska do HAAA?"

"Jaha! Ehm. Jag tar ett surdegsbröd. Och ett vallmobröd. De där två i mitten är inget för mig."

"Micket micket bra! MIIIIICKET bra!" skrek han. "Det visar att do har lite av det gamla och visa i dig. Do ha lite surdeg i ditt liv. Men du ha OCKSÅ det moderna och ungdomliga. Vallmobrod. Do vara micket, micket lycklig!"

Han fullkomligt strålade. Han lutade sig förtroligt framåt bakom bröddisken. "Do vet, de flesta av de onga. De ha  bara ljusa Vallmo."

Kommentarer
Postat av: Tom

Hahaha! Roligt, ser honom framför mig.

Postat av: W

Nu tog vi i lite för att göra det roligare

2007-05-28 @ 06:01:11
Postat av: marla

W: Ja, och kanske drog till och med du på smilbanden? :)

2007-05-28 @ 10:07:31
URL: http://marla.blogg.se
Postat av: Christian

Jag vet också vem han är, han är otroligt trevlig och rolig. Kul att hitta den här bloggen rolig läsning!
M v h /Christian W

2007-05-28 @ 11:55:18
Postat av: W

Gud vad du överdriver.

2007-05-29 @ 21:10:37
Postat av: marla

W: Marla vrider verkligheten ett varv extra, vilket scoop!

2007-05-29 @ 21:46:19
URL: http://marla.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback