Globen

image901
Ball man: "Vad gör ni? Jag är på
Sacré Coeur vid Nytorget*. Kom hit."

marla: "Vi sitter på Jerusalem Kebabs lyxiga uteservering. Fin utsikt mitt emot Gröne Jägaren. Bra underhållning: Berka, Jerka & Berit skrålar efter bärs. Lot´s of hulliganos ."

Ball man: "Vad gör ni på Götgatan? Där är ju bara turister."

marla: "Millish vill se Globen."



(*marlas fotnot: Nytorget ligger i SOFO - "South of Folkungagatan". Det är där man ska bo och hänga om man är ball, även som kvinna.)


Kommentarer
Postat av: jason

Coolt. Man skall absolut inte underskatta inte Globen! Den är sjukt vacker när man cycklar hem efter midnatt från 20 timmars inspelning och den välkomnar med sina glada pastelliga nattlampor.

J.

2007-05-11 @ 00:30:57
Postat av: marla

Nu var det ju lite på skoj, men visst. Du har kanske rätt. Framför allt är jag imponerad över smidigheten att ta sig ut efter konserter. Münchenbryggeriet är en mardröm. Efter en konsert där skulle hela lokalen ta sig nedför en liten jävla spiraltrappa. Folk stank gammfylla, jag fick panikångest, några började slåss och resten flåsade varandra irriterat i nacken.

Aldrig mer. Go Globen!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback