Pacific, Jeans Team, Pluxus, Paris

image768
Jeans Team på Debaser

Duon Pacific spelade på Pet Sounds och Send in The Clowns-klubben i torsdags och höjdpunkten var förutom när de körde fantastiska one-hit-wonder " Sunset Blvd " att de sa "Kul att få spela här" men var trovärdiga som två döa Göteborgsgäddor med noll karisma. När de med en ironisk grimasch spöade oss med kommentaren "Hello Stockholm" kändes det bättre och jag drogs med i låtarna jag inte hört och det var bra!

Vi tog en storbulle bort från Söder och Daniel Bergs lurade med oss till bajsnödighetsferren Grandpa på Kungsholmen där alla var lurade. De hade skrytit i varandras gästböcker på myspace om att de minsann var bjudna på invigningsfesten för kvällen, när den i själva verket var i lördags förra helgen och de körde samma ferre flera gånger om. Jag och Svante tog en brapåse full av onödiga saker, som en bok om jakt och en gelé och en broschyr om Greenpeace, och drog till Allmenna Galleriet i stället där ordning och snygghet var paradorden för kvällen.

- - - - - -

Fredag och jobbade sista dagen på projektet och skrev klart alla manus och sa hej då till redaktionen och vi ses snart igen. Mötte upp folket på Indigo och drog ner på Debaser och hoppade runt till Pluxus och tyskelectron Jeans Team som var grymmare än grymmast! Speciellt under Oh Bauer och Eine Keine Melodien då hela kroppen dunkade och ögonvitorna rullade. Exet Skrot kramades på, och det kändes fint och enkelt att känna att vi mådde så bra och vi log till varandra och tyckte att vi var bäst och allt det där. Jag tänkte att allt alltid borde vara så enkelt i alla relationer man någonsin haft.

Anders i Pluxus som på jobbet oftast drog runt med kameran på axeln passade in på scenen bakom synthen i stället och efteråt drog vi backstage men jag kände mig som en fjårtiswannabe när snyggingarna i Jeans Team ramlade in i sina slinkiga zigenarskjortor blöta av svett och de krulliga synthluggarna som hängde över ansiktet. Vad vore de utan luggarna tänkte jag? Ola i Pluxus hade placerat en tjej på en ölback och där stod hon och såg snygg ut helt dumt medan vi andra satt djupt nedsjunkna i den sunkiga Debasersoffan och kollade på när han dansade emot henne i sina röda runda Lennon-brillor. Försökte droppa några kommentarer på bajsig skoltyska till nån halvfet roddare men gav upp och ramlade ut och hem och jt-musiken dunkade i tinningarna hela natten till stor förnöjsamhet.

- - - - -

Nu sitter jag här helt loj efter vin och snacks hos Fredrik- och Dr Brorson och Toffe och Esther och Dans-Lisa var där och kan det bli bättre då Paris är i morgon? Ska bo hos Mimi på Champs Eelysees i fem dagar och slacka runt i parker och kanske besöka Louvren och Picazzomuseet och dricka vin vid Seine eller vad fan som faller oss in. Au revoir!


Avslutningskuriosa: För att citera Jeans Team: "Cant shit in Paris cant shit in Rome, places where I can shit I call home."

Kommentarer
Postat av: Annaa M

Undrar hur ofta vi passerar varandra i Stocholms kvälls- och nattliv, du och jag???

Postat av: Skrot-A

Å det var väldigt fint att träffa dig där med.

Kram å njut av baguetterna nu.

/a

2007-04-02 @ 13:28:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback