Ett ord jag hör femtio gånger per dag och inte klarar av längre.

image814
Jag klarar inte ens att skriva det. Det känns inte fräscht.

Det kändes knappt fräscht -97 när jag jobbade på ett café i London och glassiga stockholmskostymare gled in, och på svengelska med grov stockholmsaccent skrek "Hallå! Cän aj häv a kaffelatte pliiiis! " för att det ansågs väldigt hippt och internationellt.

Jag vet förresten inte vad som är värst. Söderbornas lattetjat eller att jag får 66 500 träffar på google när jag söker på "latte art".

 


Kommentarer
Postat av: Sir Huus

Nä, latten är iskall. Dessutom blir man tjock av den.
Henke tyckte att jag borde blogga om alla dessa fik som kör italienskt tema, mozarellamackor mm. Att man inte kan få sig "riktig macka" med ägg och ansjovis nuförtiden.

Postat av: vilse

men det är ju gott? du får komma på ett nytt namn helt enkelt.
marlatte?

2007-04-16 @ 09:05:19
URL: http://vilsemedvilje.blogg.se
Postat av: Ica

Nä, då är det bättre med Marla-te istället för Mar-latte ju!

2007-04-16 @ 09:48:42
Postat av: Vilse

Mm... det är mycket sant Ica.
Marla-T, det låter som en superhjälte.

2007-04-16 @ 20:52:09
URL: http://vilsemedvilje.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback